11 polițiști de la Serviciul Rutier din Botoșani, reținuți de procurorii DNA pentru luare de mită
Procurorii Serviciului teritorial Suceava al Direcției Naționale Anticorupție au emis 11 ordonanțe de reținere pe numele polițiștilor de la Serviciul Rutier in cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani. Este vorba despre suspiciuni de luare de mită.
Percheziții DNA a serviciul rutier Botoșani
În cursul zilei de miercuri dimineață, anchetatorii au organizat o serie de percheziții la sediul Serviciului Rutier și la domiciliile unor polițiști. Potrivit acestora, unul dintre cei 11 reținuți de procurorii DNA este ofițer, iar ceilalți zece sunt agenți de poliție. De asemenea, au fost plasați alți cinci agenți de poliție sub control judiciar.
În acest dosar a fost reținută și o persoană suspectă de dare de mită. Polițiștii acuzați că ar fi primit mită, împreună cu șoferul bănuit de dare de mită, urmează să fie prezentați în fața judecătorilor cu propunerea de arestare preventivă, în cursul zilei de joi.
Mai mult de atât, descinderile DNA au venit la doar câteva zile după ce șapte angajați in cadrul SPR s-au pensionat. Este vorba despre un ofițer și șase agenți rutieri. Printre aceștia se numără și comisarul șef Victor Ciubotaru, agenții Viorel Anton, Ioan Bălan și Silviu Pintilei. Aceștia erau cei mai vechi agenți din sistem.
Descinderi DNA în Moldova și Munteni
Până acum s-au efectuat mai multe percheziții care au vizat faptele de corupție de pe teritoriul Moldovei și Munteniei. Surse din cadrul anchetei au menționat faptul că au fost vizate și înmatriculările de mașini necorespunzătoare din punct de vedere tehnic. Mai mult de atât, unele mașini nici nu erau prezentate pentru inspectare conform legii.
Procurorii DNA au efectuat astfel de percheziții în 10 județe din zona Munteniei și Moldovei. Potrivit acestora, perchezițiile au avut loc și în județele Galați, Vaslui, Bacău, Iași, Buzău, Brăila, Suceava, Neamț și Botoșani.
Sursele judiciare au menționat că descinderile au avut ca scop probarea unor infracțiuni de corupție ce au legătură cu obținerea inspecției periodice tehnice fără ca mașinile să fie prezentate sau pentru mașini care nu corespundeau din punct de vedere tehnic. Complice au fost și unii funcționari din cadrul Registrului Auto Român.