Se apropie Sărbătorile de Iarnă astfel că s-a anunțat 1.000 de lei primă de Crăciun pentru angajaţi. Cine sunt românii care vor primi bani înainte de Sărbători, vedeți în articolul de mai jos.
Șapte din zece companii din România vor oferi anul acesta beneficii de Crăciun salariaților lor, arată un studiu EJobs.
Cei mai mulți dintre angajatori vor oferi prime în bani, petreceri cu echipa sau coșuri cu produse de Sărbători.
De asemenea, o treime dintre companii au alocat pentru asta un buget de peste 1.000 de lei pentru fiecare angajat.
Astfel, 70% dintre companiile participante la cel mai nou sondaj eJobs au informat că anul acesta vor oferi salariaților beneficii extrasalariale de Sărbătorile de Iarnă.
7,5% dintre aceste companii au răspuns ferm că nu au bugetat o astfel de acțiune, în timp de 22,5% nu știu încă dacă vor oferi ceva angajațior.
Dintre companiile care vor avea grijă de salariații lor de Sărbători, 64,3% au optat pentru primele în bani, soluție care este de altfel și stimulentul cel mai dorit de angajați.
De asemenea, 43% dintre companii vor organiza o petrecere de final de an pentru toată echipa, în timp ce 28,6% dintre angajatori vor oferi amgajaților lor coșuri cu produse specifice de sezon.
De Sărbătorile de iarnă 2022-2023, alți angajatori vor oferi salariaților vouchere și tichetele cadou, zilele libere suplimentare, tichete de vacanță, precum și tombolele cu premii.
„A devenit o tradiție ca finalul de an să fie marcat de angajatori cu astfel de recompense pentru angajați și, chiar dacă valoarea pachetelor oferite a fluctuat de la un an la altul, a rămas un obicei de la care companiile nu au abdicat nici măcar în anii mai dificili din punct de vedere economic.
Ce am observat, de asemenea, este că rămâne relativ constantă predilecția pentru anumite tipuri de stimulente. Spre exemplu, primele în bani sunt cele mai apreciate de angajați și, prin urmare, rămân și cel mai des oferite”, spune Ana Călugăru, Head of Communications la eJobs România.
O treime dintre companii au declarat în cadrul sondajului că bugetul alocat pentru Sărbători este de 1000 de lei de angajat, în timp ce 25% au alocat între 400 și 600 de lei.
De asemenea, 14,3% dintre firme au pregătiți între 200 și 400 de lei, 7,1% între 600 și 800 de lei, iar 3,6% între 800 și 1.000 de lei. 21,4% dintre firme, în schimb, se vor limita la un buget cuprins între 100 și 200 de lei pentru fiecare salariat din firmă.
Un sfert dintre companii anunță că bugetul este mai mare ca anul trecut, în timp ce 64% informează că bugetul este asemănător cu cel de anul trecut.
„Companiile măsoară constant nivelul de satisfacție a angajaților, iar unul dintre elementele pe care le urmăresc este legat de cum ar putea să crească motivația inclusiv folosind stimulente extrinseci, precum beneficiile.
De aceea, i-am întrebat și ce ar oferi angajaților, dacă nu ar avea limită de buget, astfel încât să se diferențieze în piață ca un angajator dezirabil în această perioadă.
65% au pus pe primul loc salariile suplimentare pentru toți angajații, iar pe locul al doilea (menționat de 52,5% dintre manageri) se află săptămâna de lucru de patru zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână”, mai spune Ana Călugăru.
De asemenea, 35% dintre companii au anunțat că angajații ar dori extinderea pachetului de beneficii și pentru membrii familiei, iar 30% dintre companii cred că acoperirea cheltuielilor casnice ar fi un beneficiu care le-ar aduce o bilă albă în relația cu angajații și cu candidații.