O nouă televiziune PRO intră pe piață. Nu are legătură cu Pro TV. Ce spun fondatorii
O nouă televiziune cu nume sonor intră oficial pe piața media din România, însă fără vreo legătură cu celebrul post Pro TV. Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat recent schimbarea de identitate a unui post aflat deja în lista must carry. Transformarea vine cu explicații, controverse și planuri ambițioase pentru viitor.
De ce își schimbă numele o televiziune din must carry
Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat modificarea denumirii postului Profi 24 TV, televiziune cu difuzare națională și inclusă în lista must carry, în noul nume Pro 24.
Decizia marchează o etapă importantă pentru postul lansat inițial în anul 2020, ca televiziune locală, deținută de jurnalistul piteștean Iulian Uță, informează paginademedia.ro.
Ulterior, televiziunea a fost preluată de Lisaru Florin Mădălin, membru al Partidului Patrioților, fără acordul prealabil al CNA, fapt care a atras și o amendă.
Lisaru a candidat anul trecut ca independent pentru un mandat de deputat, iar schimbările din structura acționariatului au generat atenție sporită asupra evoluției postului.
În fața membrilor CNA, reprezentantul Pro 24, Titi Sultan, a vorbit despre direcția pe care o va urma televiziunea după rebranding: ”Televiziunea Profi24 TV a început să prindă cât mai mult contur în urma unei evoluţii notabile pe plan intern şi internaţional.
Cred că în 2026, televiziunea noastră va fi una dintre televiziunile consacrate din punct de vedere a imaginii şi a profesionalismului şi calităţii realizatorilor TV. Încercăm să acoperim întreaga arie a celor mai importante aspecte ce ţin de informarea corectă a cetăţenilor.”
Este Pro 24 prea asemănător cu Pro TV?
Noua denumire nu a trecut neobservată de membrii Consiliului. Monica Gubernat, membru CNA și președinte de ședință, a ridicat o întrebare esențială legată de potențiala confuzie dintre cele două branduri:
”De ce Pro 24 în condiţiile în care există şanse mari de a vă confunda cu Pro TV?”
Îngrijorarea vizează în special percepția publicului, având în vedere notorietatea uriașă a trustului Pro. Totuși, reprezentanții noului post susțin că alegerea nu are legătură cu Pro TV, ci cu percepția creată deja în rândul telespectatorilor.
Ce spun fondatorii despre noua identitate a postului
Răspunsul a venit tot din partea reprezentantului televiziunii, care a explicat motivul alegerii noului nume:
”Am zis să îi spunem Pro 24 pentru că toată lumea ne identifică cu lanţul de magazine Profi. Mai mult decât atât, vrem să avem propria noastră identitate.”
Prin această declarație, conducerea televiziunii a subliniat că rebrandingul urmărește o diferențiere clară și o consolidare a poziției pe piața media, fără intenția de a crea confuzie cu Pro TV. Noul nume vine la pachet cu promisiunea unei dezvoltări accelerate, a creșterii calității producțiilor și a extinderii ariei de interes editorial.
Schimbarea marchează, astfel, un nou început pentru postul aflat deja în grila obligatorie de difuzare, într-un context media tot mai competitiv. Rămâne de văzut dacă Pro 24 va reuși să își construiască rapid propria identitate și să confirme așteptările anunțate pentru anul 2026.