27 nov. 2025 | 15:00

Două noi mari linii de metrou anunţate în București. Zonele în care bucureştenii vor putea ajunge mai uşor

ACTUALITATE
Share
Două noi mari linii de metrou anunţate în București. Zonele în care bucureştenii vor putea ajunge mai uşor
Două noi magistrale de metrou în București (Foto: Profimedia)

Bucureștiul ar putea intra într-o nouă eră a transportului public, după ce Ministerul Transporturilor a anunțat că ia în calcul dezvoltarea a două mari magistrale de metrou, despre care nu s-a vorbit până acum în spațiul public. Proiectele sunt considerate de „mare perspectivă” și ar putea transforma semnificativ modul în care locuitorii Capitalei se deplasează zilnic.

Două supermagistrale de metrou în București

Informația a fost oferită de Robert Răzvan Dobre, director în cadrul Ministerului Transporturilor, în cadrul evenimentului „Maratonul Infrastructurii și Mobilității”, unde acesta a explicat că, pe lângă extinderile deja cunoscute ale rețelei de metrou, autoritățile discută două noi direcții strategice de dezvoltare.

Prima dintre ele vizează continuarea magistralei M5, care în prezent deservește zona Drumul Taberei și Eroilor. Noile planuri ar presupune extinderea acestei magistrale prin centrul Capitalei, astfel încât să creeze o axă importantă de legătură între cartierele deja conectate și zonele centrale intens circulate.

A doua linie de metrou propusă urmărește închiderea inelului central al Capitalei, prin construirea unei noi magistrale care să lege Crângași de Dristor 2. O astfel de conexiune ar avea un impact major asupra fluidizării traficului, reducând semnificativ presiunea de pe principalele artere rutiere și oferind o alternativă rapidă și eficientă pentru sute de mii de bucureșteni.

Un adevărat „vector de conectivitate”

În plus, Ministerul Transporturilor analizează și proiectul unei diametrale Bragadiru–Voluntari, care ar urma să traverseze centrul Bucureștiului și să lege două zone cu densitate foarte mare de populație. Această linie ar putea deveni un adevărat „vector de conectivitate”, aducând un plus important de mobilitate pentru locuitorii din Ilfov și din Capitală.

„În şedinţele noastre cu Metrorexul, pe lângă extinderile de reţea, cea dinspre Militari spre şoseaua de centură, cea Străuleşti spre Mogoşoaia, de la Pipera spre centura de nord şi deja cunoscuta extensie M 12 spre sud, spre Berceni, mai avem două mari magistrale despre care nu s-a vorbit până acum, dar sunt de mare perspectivă: continuarea lui M5, pe care o ştim, prin centrul Bucureştiului, dar diametrala Bragadiru-Voluntari, care ar trebui să treacă prin centrul Capitalei, ar trebui să fie un vector foarte mare de conectivitate, pentru că conectează foarte mari bazine de populaţie.

Iarăşi cu perspective foarte serioase de transport este închiderea inelului central de metrou de la Crângaşi la Dristor 2 cu o nouă magistrală”, a afirmat , joi, la Maratonul Infrastructurii şi Mobilităţii Robert Răzvan Dobre, director în cadrul Ministerului Transporturilor.

În perioada următoare, autoritățile doresc să lanseze studiile de prefezabilitate și fezabilitate necesare pentru aceste două proiecte majore. Aceste etape sunt esențiale pentru a stabili traseele exacte, costurile și calendarul de implementare.

Dacă planurile se vor concretiza, Bucureștiul ar putea beneficia de una dintre cele mai ambițioase extinderi ale rețelei de metrou din ultimele decenii – un adevărat salt spre un oraș mai modern, mai conectat și mai puțin sufocat de trafic.