24 nov. 2025 | 10:00

Aplicația de mobil Volkswagen, semnificativ mai deșteaptă. Cum îți controlezi mașina de la încheietură

AUTO
Share
Aplicația de mobil Volkswagen, semnificativ mai deșteaptă. Cum îți controlezi mașina de la încheietură
Aplicația de mobil Volkswagen, mai deșteaptă

Volkswagen începe să trateze telefonul ca pe un intermediar opțional între tine și mașina ta electrică. Dacă ai un model VW electric lansat din 2020 încoace și ești înscris într-un plan de servicii conectate, poți să uiți uneori de aplicația clasică de pe mobil și să controlezi direct mașina de la încheietură, printr-o versiune nouă a aplicației myVW pentru ceasuri inteligente. Practic, funcțiile esențiale se mută pe watchOS și Wear OS, astfel încât nu mai cauți telefonul prin buzunare doar ca să verifici dacă ai încuiat portierele sau dacă s-a terminat încărcarea.

Mutarea este logică în contextul în care tot mai mulți șoferi poartă un smartwatch zilnic, iar ceasul devine primul ecran la care te uiți când primești notificări sau vrei o informație rapidă. Volkswagen profită de acest reflex și îți pune la îndemână o serie de funcții critice pentru utilizarea de zi cu zi a unui EV, fără să reinventeze roata. Nu vorbim despre control total al mașinii direct de la încheietură, ci despre acele acțiuni pe care le folosești foarte des, dar care nu justifică mereu întregul ritual de deblocare a telefonului și deschidere a aplicației.

Aplicația myVW ajunge pe ceas, nu doar pe telefon

Pentru a folosi myVW pe smartwatch, primul pas rămâne același: instalezi aplicația pe telefon, îți adaugi mașina în garajul virtual, accepți termenii pentru myVW și eventual myVW+ și te asiguri că ai un plan activ de tip Remote Access sau VW Vehicle Insights. Abia apoi aplicația îți expune aceleași credențiale pe ceas, fie că folosești un Apple Watch cu watchOS, fie un smartwatch cu Wear OS.

Pe partea de eligibilitate, Volkswagen limitează funcționalitatea la modelele electrice lansate începând cu anul de model 2020 și la mașinile înscrise în ecosistemul de servicii conectate al brandului. Nu este doar o chestiune de marketing, ci de arhitectură tehnică: mașina trebuie să fie capabilă să comunice permanent cu serverele producătorului și să accepte comenzi remote. Asta înseamnă că, dacă ai o termică mai veche sau un model fără pachet de conectivitate activ, ceasul nu va putea să suplinească aceste lipsuri.

Din perspectiva utilizării de zi cu zi, avantajul major este accesul rapid. Ridici încheietura și vezi instant starea mașinii: dacă e încuiată, dacă ferestrele sunt închise, dacă sesiunile de încărcare sunt în desfășurare și cât mai ai până la final. Totul gândit pe interfețe minimaliste, cu câteva carduri și butoane mari, adaptate pentru ecrane mici și gesturi rapide.

Ce poți controla de la încheietură și de ce contează pentru posesorii de EV

Lista de funcții puse la dispoziție pe ceas acoperă exact scenariile cele mai frecvente pentru un posesor de EV. Poți încui sau descuia mașina de la distanță, poți aprinde luminile sau poți activa claxonul atunci când încerci să o identifici într-o parcare aglomerată. În plus, poți verifica starea încuietorilor și nivelul de încărcare al bateriei, fără să mai pornești mașina sau să deschizi aplicația de pe telefon.

Pentru modelele electrice compatibile, myVW pe smartwatch merge mai departe și în zona de management al energiei. Ai acces la pornirea sau oprirea încărcării, vezi în timp real dacă mașina încarcă și la ce nivel de baterie a ajuns și, acolo unde este disponibil, poți porni sau opri climatizarea de la distanță. Practic, poți pregăti mașina pentru plecare într-o dimineață rece sau foarte caldă direct din bucătărie, doar atingând ecranul ceasului.

Partea interesantă este modul în care aceste funcții „micro” pot schimba felul în care folosești mașina. Când verifici cu o privire dacă ai încuiat portierele, îți faci un obicei de a controla securitatea fără stres. Când te uiți rapid la nivelul de baterie înainte să pleci din casă, planifici instinctiv mai bine opririle la încărcare sau eventualele deviații de traseu. Iar climatizarea la distanță devine mai tentantă când este la un tap distanță, nu în spatele a trei meniuri pe telefon.

Evident, ca în orice scenariu de conectivitate auto, rămân câteva nuanțe importante legate de condițiile de utilizare. Ai nevoie de semnal de date atât pe mașină, cât și pe telefon și ceas, iar toate comenzile trec prin infrastructura VW, ceea ce poate introduce uneori mici întârzieri. Totuși, pentru operațiuni precum blocarea ușilor sau verificarea unui status, lagul de câteva secunde este ușor de tolerat comparativ cu confortul de a avea totul la încheietură.

În timp, astfel de integrări smartwatch ar putea deveni standard pentru majoritatea producătorilor, dar Volkswagen bifează deja câteva puncte importante pentru posesorii de EV: acces rapid la informații esențiale, control de bază fără telefon și o integrare suficient de simplă încât să o poți configura fără să fii expert în tehnologie. Dacă îți petreci deja jumătate din zi uitându-te la ceas pentru notificări, faptul că poți să-ți verifici și mașina în același gest vine ca o extensie naturală a stilului tău de viață digital.