Dacia pregătește SUV-uri hibride cu autonomie record – 1.500 km cu un singur plin
Dacia continuă procesul de modernizare a gamei sale și introduce versiuni hibride cu tracțiune integrală pentru SUV-urile Duster și Bigster.
Noul sistem de propulsie promite o autonomie impresionantă de până la 1.500 km, alături de costuri de utilizare mai reduse și performanțe îmbunătățite, scrie Autopost.
Sistem de propulsie modern și performanțe superioare pentru noile mașini Dacia
Noile modele, denumite Hybrid-g 150 4×4, integrează o combinație între un motor turbo de 1,2 litri cu trei cilindri și o arhitectură mild-hybrid de 48 V.
Propulsorul cu ardere internă poate funcționa atât pe benzină, cât și pe GPL, în timp ce un motor electric montat pe puntea spate asigură tracțiunea integrală. Împreună, acestea livrează o putere totală de 152 CP și un cuplu maxim de 230 Nm.
Dacia anunță că motorul termic furnizează 138 CP, iar cel electric adaugă încă 31 CP, ceea ce face ca această versiune să fie una dintre cele mai puternice opțiuni disponibile pentru Duster și Bigster. În plus, sistemul este gândit să ofere un echilibru între eficiență și plăcerea de a conduce.
Un element de noutate este transmisia automată cu dublu ambreiaj și șase trepte, disponibilă pentru prima dată pe un model Dacia.
În același timp, motorul electric beneficiază de o cutie cu două trepte, capabilă să decupleze puntea spate pentru un consum optimizat.
Șoferii pot selecta între șase moduri de condus, inclusiv Auto, Eco, Zăpadă sau Control pentru coborârea pantelor, ceea ce extinde considerabil versatilitatea vehiculului.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/09/Hybrid-g-150-4x4-dacia-noile-suv.jpg)
Noile modele Hybrid-g 150 4×4 de la Dacia / Foto: Dacia (interior)
Autonomie extinsă, dar și costuri de exploatare reduse
Un avantaj major al noii tehnologii îl reprezintă sistemul bicombustibil pe benzină și GPL, ce include două rezervoare de câte 50 de litri. Această configurație asigură o autonomie maximă, conform standardului WLTP, de până la 1.500 km.
Pe lângă distanța extinsă, Dacia estimează economii de până la 30% față de modelele clasice alimentate doar cu benzină. Bateria litiu-ion de 48 V, cu o capacitate de 0,84 kWh, se reîncarcă în mers prin frânare regenerativă.
Constructorul afirmă că în mediul urban, SUV-urile hibride pot funcționa în regim electric chiar și 60% din timp, reducând astfel consumul și emisiile poluante.
Din punct de vedere al confortului și designului, noile versiuni Duster beneficiază de îmbunătățiri notabile. Varianta Journey include scaune cu tapițerie de calitate superioară și suport lombar, în timp ce varianta Extreme vine echipată cu jante din aliaj de culoare neagră.
Modelele Duster și Bigster Hybrid-g 150 4×4 vor putea fi comandate în Europa până la finalul lui 2025, urmând ca prețurile să fie anunțate aproape de lansare.
Mai mult decât atât, întreaga gamă Duster va fi actualizată până la sfârșitul anului 2026, când actualele motorizări vor fi înlocuite de opțiuni mai eficiente precum Eco-G 120, mild-hybrid 140 și hybrid 155, toate bazate pe noul motor turbo de 1,2 litri.
Succesul înregistrat anterior de Dacia Sandero, care a fost cel mai vândut autoturism din Europa în 2024, sugerează că brandul românesc are șanse mari să repete performanța și cu aceste SUV-uri hibride cu autonomie extinsă.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/09/Hybrid-g-150-4x4-noile-suv-dacia.jpg)
Noile modele Hybrid-g 150 4×4 de la Dacia / Foto: Dacia