Se pregătește un nou record mondial cu un Ford GT. Viteza amețitoare pe care ar putea-o atinge
Johnny Bohmer pregătește o nouă tentativă de record mondial cu Ford GT-ul său modificat, vizând peste 530 km/h pe pista de aterizare a navetelor spațiale de la Kennedy Space Center.
Johnny Bohmer, fondatorul Johnny Bohmer Proving Grounds, plănuiește să depășească propriul record de viteză pentru o mașină omologată pentru circulația stradală, scrie AutoBlog.
Ford GT-ul lui Bohmer, mai rapid decât Bugatti și Hennessey
Locația aleasă este, din nou, impresionanta pistă de trei mile de la NASA Kennedy Space Center din Florida, folosită anterior pentru aterizarea navetelor spațiale.
În 2022, Bohmer a atins viteza de 500,1 km/h cu Ford GT-ul său modificat din 2006, supranumit „BADD GT”. Deși acel rezultat este considerat un record mondial pentru o mașină legală pe șosea, el susține că automobilul are potențial pentru mai mult.
„Aceea a fost doar o sesiune de test”, a declarat Bohmer, adăugând că obiectivul pentru 2026 este de circa 531 km/h.
Deși nu au fost oferite detalii despre specificațiile actuale ale GT-ului, Bohmer subliniază că mașina este în continuare înmatriculată legal în Florida și poate circula pe drumurile publice.
În ciuda cuștii de protecție complete și a echipamentelor avansate de înregistrare a datelor, GT-ul păstrează confortul urban: aer condiționat (esențial în climatul Floridei), suporturi pentru pahare și sistem audio.
530 km/h, o țintă ambițioasă în fața celor mai rapide supercaruri
Performanțele GT-ului modificat de Bohmer sunt cu atât mai notabile cu cât depășesc deja cifrele unor supercaruri celebre. De exemplu, Hennessey Venom F5 a atins 434,5 km/h în 2014, tot pe pista NASA.
Potrivit normelor FIA, pentru ca un record de viteză să fie recunoscut oficial, trebuie realizate două curse, dus și întors — iar viteza finală este media dintre ele. Bugatti nu a realizat această a doua trecere, motiv pentru care nu deține titlul oficial, în ciuda vitezei atinse.
Dacă „BADD GT” va reuși să atingă viteza asta în condiții conforme cu cerințele FIA, Bohmer ar putea obține cel mai rapid timp documentat oficial pentru o mașină omologată stradal. Acest lucru l-ar poziționa deasupra oricărui alt supercar existent, inclusiv în fața eforturilor celor de la Koenigsegg sau Rimac.
Pe lângă performanță, proiectul lui Bohmer arată, de altfel, o filozofie unică: construirea unei mașini extreme, dar utilizabile în viața de zi cu zi. Într-o eră dominată de supercaruri inaccesibile sau doar pentru pistă, Ford GT-ul său demonstrează că viteza extremă și legalitatea rutieră nu se exclud reciproc.
Dacă tentativa de record din 2026 va avea succes, „BADD GT” ar putea deveni nu doar cea mai rapidă mașină legală pe drum, ci și un reper în istoria automobilismului modern.