30 iun. 2025 | 17:01

Nu mai pare nicio „sfârâială” să-ți cumperi mașină electrică. La prețul asta, mai bine revii la benzină

AUTO
Share
Nu mai pare nicio „sfârâială” să-ți cumperi mașină electrică. La prețul asta, mai bine revii la benzină
Ce prețuri mai au mașinile electrice / Foto: Politico

În Germania și alte piețe europene mature, mașinile electrice second-hand costă acum cât cele pe benzină, marcând o schimbare majoră pe piața auto.

Prețul ridicat al mașinilor electrice a fost mult timp un obstacol pentru clienții din Europa și SUA. Deși această problemă este cunoscută în special pentru vehiculele noi, ea a afectat și piața second-hand.

Însă, în ultimele luni, această barieră începe să se dizolve. Un studiu realizat în Germania arată că prețurile mașinilor electrice rulate au scăzut semnificativ, ajungând la paritate cu cele ale mașinile echipate cu motoare pe benzină, scrie Profit.ro.

Cumpărătorii de mașini electrice second-hand au fost până acum descurajați de două aspecte: prețul mare și incertitudinile privind starea bateriei.

Dacă starea acumulatorului poate fi verificată cu ușurință în service, problema prețului a rămas blocată, în special din cauza așteptărilor financiare ale primilor proprietari, care au plătit sume considerabile la achiziția inițială.

Situația s-a schimbat în 2025

O combinație de factori, inclusiv scăderea interesului pentru unele modele, apariția unor generații noi de vehicule electrice mai performante și reducerile de prețuri la mașinile noi, a determinat o ajustare semnificativă pe piața second-hand. Proprietarii vechilor modele electrice sunt dispuși să vândă la prețuri mai mici pentru a-și achiziționa noile modele.

Conform datelor DAT, în martie 2025, mașinile cu motoare pe benzină și o vechime de trei ani se vindeau în medie la 62,6% din prețul lor de listă.

În schimb, mașinile electrice second-hand se vindeau la doar 49,4% din prețul de nou. Această diferență a dus la o convergență a prețurilor, mai ales în cazul modelelor compacte și subcompacte.

Exemplele sunt relevante: un Opel Corsa Electric de trei ani, cu preț de listă de 31.200 euro, se vinde acum cu sub 16.000 euro.

În paralel, un Corsa pe benzină cu preț inițial de 21.800 euro are acum un preț de revânzare de aproximativ 15.100 euro. Modelul VW ID.3, lansat în 2021, se vinde pe piața germană cu 19.000 euro, mai puțin decât un VW Golf echivalent, care poate depăși 20.000 euro.

Tendința este valabilă și în România. Pe site-urile auto, un VW ID.3 din 2021, în funcție de kilometri și dotări, are prețuri între 14.000 și 17.000 euro, în timp ce un Golf cu echipare comparabilă se vinde între 18.000 și 22.000 euro.

Paritatea se extinde și la segmentele medii și premium

De exemplu, un BMW iX3 din 2021 are un preț de aproximativ 37.000 euro, iar un BMW X3 pe benzină cu aceeași putere ajunge la sume similare. La Peugeot, diferențele între 208 electric și 208 pe benzină s-au estompat.

Specialiștii în vehicule rulate consideră că această apropiere de prețuri între electric și combustie va continua, în special dacă infrastructura de încărcare și autonomia nu înregistrează îmbunătățiri majore pe termen scurt.

În același timp, creșterea prețurilor la combustibili ar putea accelera tranziția către electric, cu impact direct asupra pieței second-hand, care riscă să devină mai activă decât cea a vehiculelor electrice noi.