Noua Dacia Sandero, surprinsă în imagini spion pe stradă. Schimbarea care trimite cu gândul la Duster și Bigster
Dacia pregătește discret lansarea faceliftului pentru modelul Sandero, iar ultimele imagini spion arată că debutul oficial este tot mai aproape. Hatchbackul de clasă mică, cel mai vândut model Dacia în Europa, a fost surprins recent pe șoselele din Spania cu un camuflaj minim, care lasă să se întrevadă noile detalii de design.
Modificările vizibile la exterior amintesc clar de stilul impus de modelele Duster și Bigster, indicând o aliniere a identității vizuale în cadrul gamei. Deși nu este o revoluție în materie de design, faceliftul aduce un plus de rafinament și maturitate unui model care continuă să domine vânzările în Europa, cu peste 268.000 de unități livrate în 2024, notează cei de la Autoevolution.com.
Un design inspirat de „frații mai mari” ai gamei
Prototipul fotografiat poartă plăcuțe de înmatriculare spaniole și se remarcă prin prezența unui camuflaj doar pe zonele frontale și posterioare, semn că aspectul final este deja aproape definitivat. Grila frontală redesenată, farurile cu semnătură luminoasă nouă și stopurile inspirate de faceliftul Jogger sugerează o continuitate stilistică între Sandero și modelele Duster și Bigster, toate construite pe platforma modulară CMF-B.
La interior, se pare că Dacia pregătește o actualizare a sistemului de infotainment, cu un ecran mai mare, posibil de 10,1 inch – similar cu cel de pe Duster. În prezent, versiunea standard a Sanderoului 2025 în România vine cu un ecran Media Display de 8 inch, cu integrare Android și iOS, Bluetooth și patru difuzoare. Varianta Media Nav adaugă navigație GPS, radio DAB și șase difuzoare.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/06/Dacia-Sandero-2026-facelift-1.jpg)
Noua Dacia Sandero 2026, surprinsă în imagini spion publicate de Autoevolution.com (Foto: SH Proshots)
Speculații despre motorizare și reglementările Euro 7
Chiar dacă versiunea spionată nu pare să fie varianta Stepway, este de așteptat ca faceliftul să vizeze întreaga gamă Sandero. Sub capotă, modelul actual oferă motorizări TCe 90 și ECO-G 100, ambele în trei cilindri, iar singura opțiune automată disponibilă este transmisia CVT pentru motorul pe benzină.
În contextul noilor reglementări europene Euro 7, tot mai multe voci speculează că Sandero ar putea primi o versiune hibridă în viitorul apropiat. Deja Jogger, Duster și Bigster oferă opțiuni electrificate, iar presiunea pe reducerea emisiilor de CO₂ este tot mai mare. Cu toate acestea, un Sandero hibrid ar presupune un preț mai ridicat, ceea ce ar putea afecta poziționarea low-cost a mărcii.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/06/Dacia-Sandero-2026-facelift-1-2.jpg)
Noul model Dacia Sandero este, de fapt, un facelift care împrumută trăsături de la Duster și Bigster. (Foto: SH Proshots)
Debutul oficial, așteptat spre finalul anului
Noul Sandero facelift ar urma să fie prezentat oficial spre finalul lui 2025, ca model pentru anul 2026. Dacia mizează pe un mix de design modernizat, dotări tehnologice actualizate și prețuri competitive pentru a-și menține poziția de lider în segmentul subcompact european, unde principalul rival rămâne Renault Clio.
În România, Sandero pornește de la 12.650 de euro, o ofertă greu de ignorat pentru un public care caută un raport bun între preț și performanță. Rămâne de văzut dacă faceliftul va păstra aceeași filosofie de accesibilitate sau va marca o trecere treptată spre o gamă mai tehnologizată și mai „premium” în stilul abordat recent de Dacia.