Autostrada din România care se deschide mai devreme decât era anunțat. Când se dă drumul traficului
Șoferii vor putea circula în curând, fără întreruperi, de la București până la Curtea de Argeș pe autostradă, odată cu finalizarea lucrărilor la ultimul tronson al secțiunii Pitești – Curtea de Argeș, parte a Autostrăzii A1. Constructorul italian WeBuild reușește să deschidă circulația cu aproape trei luni înainte de termenul contractual.
O veste bună pentru șoferi: autostradă din România inaugurată mai devreme
Constructorul italian WeBuild urmează să deschidă circulației, în această săptămână, ultimii 14,65 kilometri ai secțiunii Pitești – Curtea de Argeș din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), potrivit Economedia, care citează surse apropiate proiectului. Deși data exactă nu a fost încă anunțată oficial, autoritățile estimează că traficul va fi permis până la sfârșitul săptămânii.
Odată cu acest pas, devine posibilă parcurgerea întregii distanțe dintre București și Curtea de Argeș pe autostradă, pe aproximativ 140 de kilometri, o veste excelentă pentru șoferi și transportatori. Această conexiune nouă reduce semnificativ timpul de călătorie și elimină nevoia de a circula pe DN7, una dintre cele mai aglomerate și periculoase șosele din țară.
Deschidere cu aproape trei luni mai devreme
Secțiunea 5 a Autostrăzii A1 are o lungime totală de 30,35 kilometri și a fost construită integral de WeBuild. Prima parte, între Bascov și nodul rutier Băiculești (15,7 km), a fost deschisă în 2023.
Acum, cu finalizarea segmentului Băiculești – Curtea de Argeș, lung de 14,65 km, întregul tronson devine complet funcțional, cu aproape trei luni înainte de termenul contractual, stabilit pentru 31 august 2025.
”În luna mai circulăm și de la Curtea de Argeș la Pitești pe A1! Se deschid circulației şi ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti”, anunța, în aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-un videoclip postat pe TikTok.
La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol, preciza că lucrările sunt aproape gata și că deschiderea oficială era estimată tot pentru luna mai.
O piesă importantă dintr-un proiect strategic
Autostrada Sibiu – Pitești face parte din rețeaua TEN-T și este primul traseu de acest tip care traversează Munții Carpați. Este un proiect strategic pentru România, menită să lege infrastructura rutieră din vestul țării cu cea europeană. În prezent, singura secțiune complet finalizată este cea dintre Sibiu și Boița, realizată de compania Porr.
Aceeași firmă construiește și secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș), care va include primul tunel de autostradă din România. Secțiunea Boița – Cornetu este în lucru cu asocierea turcă Mapa – Cengiz, iar restul segmentelor sunt gestionate de WeBuild. Cu fiecare etapă finalizată, proiectul capătă contur și promite să transforme fundamental infrastructura rutieră a României.