Pe unde va trece Drumul Radial 1 (Bd. Timișoara – A0). Şoferii bucureşteni vor scăpa de stat ore în şir în trafic. Hartă
Unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură rutieră care vizează descongestionarea traficului din Capitală prinde contur: Drumul Radial 1 (DR1), care va lega Bulevardul Timișoara de Autostrada de Centură A0, promite să transforme fundamental mobilitatea în zona de vest a Bucureștiului. Conform unei postări recente a Primăriei Sectorului 6, autoritățile fac pași concreți pentru realizarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) necesar pentru această investiție de amploare.
O viziune integrată pentru dezvoltarea zonei
Primăria Sectorului 6 și-a asumat coordonarea realizării PUZ-ului, care va corela Drumul Radial 1 cu celelalte proiecte majore de investiții din zonă. Concret, planul include:
- Supralărgirea Bulevardului Timișoara între Șoseaua de Centură și Valea Cascadelor;
- Reconfigurarea intersecției Valea Cascadelor & Bd. Timișoara, o zonă deja sufocată în orele de vârf;
- Park&Ride pe Bd. Timișoara, care va încuraja șoferii să își lase mașinile și să continue călătoria cu transportul public;
- Extinderea liniei de tramvai de la actualul terminal până la viitorul parcaj de tip park&ride;
- Trenul metropolitan, o altă componentă esențială pentru mobilitatea urbană;
- Racordarea stației de sortare la rețeaua rutieră, asigurând astfel acces eficient pentru vehiculele de mare tonaj.
Toate aceste intervenții vor fi gândite unitar, într-un plan coerent care să răspundă nevoilor de dezvoltare urbană și mobilitate dintr-una dintre cele mai aglomerate zone ale Capitalei.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/05/Pe-unde-va-trece-Drumul-Radial-1-Bd.-Timisoara-%E2%80%93-A0.-Soferii-bucuresteni-vor-scapa-de-stat-ore-in-sir-in-trafic.-Harta-800x413.jpg)
Harta cu proiectul Drumului Radial 1
Parteneriate strategice și termene realiste
Drumul Radial 1 va fi realizat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB), care a depus deja documentația pentru obținerea certificatului de urbanism. Sectorul 6 va deveni partener oficial printr-o hotărâre de consiliu local, iar planul ar urma să fie aprobat de Consiliul General al Municipiului București până la sfârșitul anului 2025, în absența unor blocaje birocratice.
Odată aprobat PUZ-ul, va urma stabilirea responsabilităților între PMB și autoritățile locale pentru implementarea etapizată a proiectelor conexe. Termenul estimat de finalizare pentru Drumul Radial 1 este anul 2028, un plan ambițios, dar realizabil, dacă lucrările se derulează fără întreruperi majore, potrivit administrației locale.
Beneficii majore pentru bucureșteni
Drumul Radial 1 va avea un impact direct asupra reducerii timpilor de deplasare, în special pentru cei care tranzitează zilnic dinspre vestul orașului sau din localitățile limitrofe. Conectarea eficientă la A0 va permite evitarea arterelor deja sufocate, precum Șoseaua de Centură existentă, iar extinderea mijloacelor de transport public va oferi alternative viabile pentru navetiști.
În plus, modernizarea infrastructurii rutiere și feroviare va aduce beneficii pe termen lung în ceea ce privește dezvoltarea economică a zonei, atragerea de noi investiții și creșterea calității vieții pentru locuitori, mai transmit reprezentanții Primăriei.
Drumul Radial 1 nu este doar o șosea nouă pe hartă, ci o verigă importantă a mobilității metropolitane. Cu o strategie clară și colaborare interinstituțională, acest proiect poate deveni un exemplu de bune practici în gestionarea traficului urban în România.