19 mai 2025 | 11:01

Dacia Sandero „rupe gura târgului” în Marea Britanie. Cum i-a uimit mașina românească pe britanici

AUTO
Share
Dacia Sandero „rupe gura târgului” în Marea Britanie. Cum i-a uimit mașina românească pe britanici
Dacia Sandero face valuri în Marea Britanie / Foto: Dacia

După luni întregi petrecute la volanul unui Volkswagen ID7 GTX de 65.000 de lire sterline, jurnalistul auto Jamie Edkins a decis să testeze modelul cel mai accesibil de pe piața britanică, Dacia Sandero.

Ce a început ca o încercare de „aterizare” înapoi în realitate s-a transformat într-o adevărată redescoperire a bucuriei condusului fără complicații.

Sandero pornește de la un preț de aproximativ 14.700 de lire în Marea Britanie, dar poate fi achiziționat prin oferte speciale chiar și cu 14.000.

Modelul testat de jurnalist este însă vârful de gamă, varianta Journey cu transmisie automată și o vopsea metalizată verde, ceea ce urcă prețul la 18.865 de lire. Chiar și așa, rămâne mai ieftină decât versiunile de bază ale unor concurenți ca Renault Clio sau Vauxhall Corsa, scrie publicația Carwow.

Un interior simplu, dar bine gândit

Spre surprinderea autorului, trecerea de la rafinamentul electric al ID7-ului la simplitatea unui Sandero cu motor de 90 CP nu a fost deloc dezamăgitoare.

Dimpotrivă, a fost o experiență revigorantă. Ce l-a impresionat cel mai mult a fost ușurința în utilizare, fără aplicații obligatorii sau meniuri complicate, cu butoane fizice pentru climatizare și o interfață clară pentru sistemul multimedia compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Deși nu emană lux, interiorul nu pare deloc ieftin în sens negativ. Materialele sunt solide, comenzile au o senzație plăcută la utilizare, iar designul bordului este simplu, dar funcțional. Sandero nu încearcă să fie ceea ce nu este – iar această sinceritate în construcție pare să-i aducă puncte în plus.

Performanțe modeste, dar surprinzător de agreabile

La capitolul dinamică, modelul nu impresionează prin viteză, dar se descurcă bine în oraș, cu o vizibilitate excelentă și comenzi ușoare, ceea ce face ca manevrele strânse să fie simple.

Pe drumurile de țară, greutatea redusă îl face chiar distractiv la condus. Consumul mediu raportat în test, aproximativ 5,7 litri/100 k), îl face o alegere economică, potrivit jurnaliștilor britanici.

Chiar și pe autostradă, Sandero s-a comportat onorabil: stabil, relativ silențios și fără disconfort la drumuri lungi. Singurul punct slab notabil a fost transmisia automată CVT, care poate fi ezitantă în traficul urban.

În opinia jurnalistului, o cutie manuală ar fi mai potrivită pentru a exploata eficient puterea modestă a motorului.

Cu toate acestea, experiența generală a fost una pozitivă. Dacia Sandero s-a dovedit a fi o mașină sinceră, fără artificii inutile, care oferă exact ceea ce promite: un mijloc de transport fiabil, accesibil și plăcut.

Pentru cei care caută o mașină mică, fără pretenții, dar construită cu cap, Sandero rămâne o opțiune greu de ignorat.