Şoseaua importantă din Bucureşti unde se ridică maşinile parcate neregulamentar. Bucureştenii, nemulţumiţi: „Mai întâi faceți parcări și apoi treceți la sancțiuni”
În București, tensiunile dintre șoferi și autorități legate de lipsa locurilor de parcare au atins un nou punct sensibil. Pe Șoseaua Andronache, o arteră intens circulată din Sectorul 2, a fost surprins recent momentul în care o mașină parcată neregulamentar este ridicată și încărcată pe o platformă de către angajații serviciului de ridicări auto.
Mașină ridicată, șoferi nemulțumiți
Imaginile au fost postate pe rețelele de socializare de un șofer aflat în trecere, iar reacțiile nu au întârziat să apară. Mulți bucureșteni și-au exprimat frustrarea față de modul în care autoritățile gestionează problema parcărilor în Capitală.
„Mai întâi faceți parcări și apoi treceți la sancțiuni. Am avut două amenzi pentru parcare neregulamentară, le-am contestat și am câștigat în instanță!”, a comentat un utilizator în dreptul fotografiei. Comentariul său reflectă o nemulțumire generalizată: oamenii sunt sancționați într-un oraș în care locurile de parcare sunt insuficiente și, uneori, complet inexistente în zonele de rezidență sau în apropierea instituțiilor publice.
Tot mai mulți locuitori ai cartierelor mărginașe, dar și din zonele centrale, susțin că nu se opun regulilor, însă cer o abordare echilibrată: întâi să existe soluții reale de parcare, apoi să se aplice sancțiuni. În absența alternativelor, ridicarea mașinilor este percepută ca o formă de abuz administrativ și o sursă de venit pentru primării.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/05/Soseaua-importanta-din-Bucuresti-unde-se-ridica-masinile-parcate-neregulamentar.-Bucurestenii-nemultumiti1-585x575.jpg)
Mașina ridicată de pe Șoseaua Andronache (foto: Facebook)
Ce spune legea despre parcarea neregulamentară
Potrivit Codului Rutier, parcarea neregulamentară este sancționată în România prin mai multe măsuri, în funcție de gravitatea faptei și de zona în care aceasta se produce. Dacă o mașină este lăsată în locuri interzise – cum ar fi în intersecții, pe trecerile de pietoni sau pe pistele pentru biciclete – sancțiunile pot fi:
- Amendă cu sume care în 2025 variază între 580 și 870 de lei (clasa I și II de sancțiuni).
- Mașina blocată – prin montarea unui sistem de blocare a roților, mai ales în cazul parcărilor de reședință.
- Mașina ridicată – în special când autovehiculul creează pericol sau perturbă grav traficul rutier.
În cazul în care mașina este ridicată, aceasta este transportată într-un depozit special desemnat de autoritățile locale. În București, fiecare sector are propriul serviciu de ridicări. Pentru recuperarea autovehiculului, șoferul trebuie să achite:
- Tarif de ridicare: între 200 și 300 de lei.
- Tarif de transport: aproximativ 150 – 250 de lei.
- Tarif de depozitare: 150 de lei pe zi (în funcție de sector).
Astfel, o simplă parcare neregulamentară poate duce la costuri totale de peste 600 de lei, fără a mai lua în calcul eventualele daune sau timp pierdut. Șoferii trebuie să fie foarte atenți unde aleg să își lase mașinile, pentru că și o staționare de scurtă durată poate crea probleme.