Valve se indeparteaza de Windows, optimizeaza Source Linux
Valve a promis inca de la anuntul lui Steam pentru Ubuntu ca va optimiza motorul Source pentru Linux, insa odata cu dezamagirea exprimata vis-a-vis de Windows 8 era evident ca va cauta mai cu interes solutii pentru a profita de fiecare farama de performanta din platforma open source.
Pe noul blog Valve Linux, a fost publicat un studiu fara echivoc in ceea ce priveste performanta titlurilor realizate in Source Engine pe Linux in comparatie cu Windows. Pe un Intel Core i7 3930K, un GPU NVIDIA GeForce GTX 680 si 32GB RAM, Left for Dead 2, cu mici optimizari, a inceput sa ruleze mai bine pe Linux decat pe Windows.
Dupa ce au facut un test serios folosind un PC cu Windows 7 si unul cu Ubuntu 12, in secunda urmatoare a devenit evident ca o serie de linii de cod optimizate pentru a profita cum se cuvine de kenrnelul Linux, si de OpenGL, fac o diferenta enorma. Ganditi-va numai la faptul ca inainte de orice, Left for Dead 2 pe Linux rula la 6 cadre pe secunda, iar in urma experimentului cifra respectiva a urcat la 315. Cu exact aceleasi computer si setari identice pentru sistemul de operare, pe Windows 7 numarul cadrelor pe secunda a fost de 270,6, cu 14% mai putin decap pe Linux.
Incercand sa gaseasca un raspuns pentru diferenta care nu ar fi trebuit sa existe, Valve a tras concluzia ca sistemul de randare OpenGL vine cu un mic avantaj tehinc. Apropiindu-se destul de mult de spulberarea mitului Microsoft ca Direct3D-ul este cel mai eficient, problema se pare ca tine de DirectX. Cateva microsecunde aditionale de overhead per pachet de date se pare ca afecteaza modul de randare D3D, nu si OpenGL.
Desi efortul Valve abia a inceput, faptul ca rezultatele sunt spectaculoase nu face decat sa motiveze si mai mult diverse tratative cu companii precum NVIDA sau AMD. Din pacate, fara o serie de drivere performante facute sa profite de perfromanta oferita de noile GPU-uri, visul baietilor din spatele Half Life devine exponential mai dificil.