07 mai 2025 | 15:49

Coșmarul prin care trece un român după ce și-a cumpărat o mașină nouă, de peste 30.000 de euro: “A apărut martorul Pericol avarie motor, apoi m-a lăsat în drum, pe autostradă”

NEWS - HP
Share
Coșmarul prin care trece un român după ce și-a cumpărat o mașină nouă, de peste 30.000 de euro: “A apărut martorul Pericol avarie motor, apoi m-a lăsat în drum, pe autostradă”
Ce a urmat pentru un roman dupa ce si-a cumparat o masina noua de lux

Un român trăiește o experiență dramatică după ce și-a achiziționat o mașină nouă, în valoare de peste 30.000 de euro. În locul unei investiții sigure și confortabile, bărbatul a ajuns să numere lunile în care automobilul său a stat mai mult în service decât pe șosea. Problemele s-au agravat, culminând cu o pană periculoasă pe autostradă, în preajma Paștelui.

O mașină nouă, dar cu probleme încă din prima zi

A.P., un sibian care împreună cu soția sa a cumpărat un Renault Arkana Intens E-Tech 145, în martie 2022, a început să aibă probleme cu mașina încă de la livrare.

Deși autoturismul, achiziționat de la o reprezentanță din Sibiu, avea o valoare de peste 30.000 de euro și o garanție de trei ani, realitatea s-a dovedit a fi una frustrantă.

”Prima problemă a apărut cu încălzirea în scaune, care nu a funcționat deloc. Cei de la service ne-au sugerat să nu pornim toate funcțiile odată. Până la urmă, piesa defectă a fost înlocuită pe garanție”, povestește sibianul pentru Turnul Sfatului.

Avertizările computerului de bord ignorate, mașina tot mai instabilă

Din 2024, problemele au devenit din ce în ce mai grave. În august, pe bordul mașinii a apărut martorul roșu “Pericol avarie motor”. Deși s-a prezentat imediat la service, problema a fost minimalizată – s-a făcut doar o resetare software.

”După câteva săptămâni, martorul a reapărut, iar în decembrie mașina ne-a lăsat în drum când o duceam pe fiica noastră la școală. De atunci este în service”, a declarat bărbatul.

Pe lângă defecțiunile tehnice, sistemul de încălzire al mașinii nu a funcționat între septembrie și decembrie.

”Ni s-a spus că lipsește un senzor, care nici până în aprilie 2025 nu a sosit.”, a mai precizat sibianul.

Cosmarul prin care trece un roman dupa ce si-a cumparat o masina noua, de peste 30.000 de euro

Bord masina. Sursa: turnulsfatului.ro

Incident pe autostradă, în prag de Paște: ”Am stat în frig cu bebelușul”

Coșmarul a atins apogeul pe data de 6 aprilie 2025, când familia a fost implicată într-un incident periculos pe autostrada spre Sebeș.

”Mașina a frânat brusc, punându-ne viața în pericol. Eram cu soția și fetița noastră de trei luni. Am stat o oră și jumătate în frig până a venit platforma. A fost un moment traumatizant”, a povestit sibianul.

Ulterior, reprezentanții service-ului au afirmat că problema ar fi fost cauzată de pompa de benzină. În ciuda solicitărilor repetate, conducerea reprezentanței nu a oferit un punct de vedere oficial în decurs de două săptămâni.

Autoritățile au deschis o anchetă

În prezent, mașina se află în continuare în service. Protecția Consumatorului a demarat o anchetă în urma plângerii depuse de proprietar.

Sibianul a transmis redacției publicației citate anterior că este dispus să pună la dispoziție toate documentele necesare pentru a susține cele întâmplate, în speranța că alți consumatori vor fi mai bine informați înainte de a face o astfel de achiziție.