Panasonic se ridica in cel mai nou trimestru fiscal
Panasonic a inregistrat la sfarsitul lui 2011 pierderi de 10,2 miliarde dolari, acesta devenind cel mai dezastruos an financiar din istoria companiei. Este o bucurie sa vedem ca in cel de-al doilea trimestru fiscal din 2012, incheiat la sfarsitul lunii iunie, compania a revenit pe plus in ceea ce priveste profitul.
Chiar daca Panasonic a inregistrat o scadere a vanzarilor pe cel de al doilea trimestru al acestui an de 6 procente, o serie de restructurari si investitii inteligente s-au reflectat intr-un profit de 163,6 milioane dolari.
Au fost evidente scaderile in vanzari obtinute de Panasonic in aproape toate domeniile in care activeaza, insa in aceeasi perioada s-a inregistrat si o exceptie de la regula. In cadrul diviziei Automotive Systems, care se ocupa cu sonorizari audio si sisteme de navigatie pentru masini, Panasonic a avut o crestere de 71 procente.
Defalcand aspectele negative ale afacerii, vanzarile de televizoare cu plasma se duc in continuare in jos cu o viteza ametitoare: scadero de 47% in vanzari an de an. Aceeasi regula se aplica si recorderelor si playerlor Blu-ray, insa aici scaderea este si mai abrupta: minus 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In incercarea de a se reorinta, Panasonic incepe sa faca bani si din domeniul energetic, dupa ce in ultimul an au investit cu aproape 50% mai mult in cercetare fata de perioada 2010-2011. In particular, panourile solare dezvoltate de compania japoneza aduc sume mari de bani.