11 apr. 2025 | 09:31

Jocul de 800 de milioane de dolari care nu există. Trebuia să se lanseze acum mai bine de 10 ani, dar Star Citizen nu e gata

Gaming
Share
Jocul de 800 de milioane de dolari care nu există. Trebuia să se lanseze acum mai bine de 10 ani, dar Star Citizen nu e gata
Game Industry

Studioul Cloud Imperium Games a anunțat că „Star Citizen”, controversatul simulator spațial, a depășit pragul de 800 de milioane de dolari obținuți prin finanțare colectivă.

Suma impresionantă vine la mai bine de un deceniu de la lansarea campaniei inițiale pe Kickstarter, în 2012, și fără ca jocul să aibă încă o dată concretă pentru versiunea 1.0.

Ce se întâmplă cu „Star Citizen”

Ultimul reper financiar de proporții a fost atins în mai 2024, când suma totală strânsă depășise 700 de milioane de dolari.

În doar 11 luni, fanii și susținătorii proiectului au contribuit cu încă 100 de milioane de dolari, în principal prin achiziționarea accesului la versiuni alfa și a pachetelor de nave, unele dintre ele extrem de costisitoare, scrie Eurogamer.

Deși versiunea alfa publică a jocului este actualizată constant, forma finală a „Star Citizen” întârzie să apară.

Inițial, lansarea fusese programată pentru anul 2014, însă planurile ambițioase ale dezvoltatorilor s-au extins semnificativ de-a lungul anilor, iar proiectul a căzut victimă unei dezvoltări marcate de adăugarea continuă de noi funcții, cunoscută în industrie sub denumirea de „feature creep”.

Squadron 42, speranța unei lansări mai aproape

Singurul indiciu recent că finalul ar putea fi totuși în apropiere a venit în martie anul trecut, când directorul executiv al Cloud Imperium Games, Chris Roberts, a declarat că echipa „lucrează intens, cu toate resursele concentrate asupra liniei de sosire”.

Cu toate acestea, porțiunea persistentă, masiv multiplayer a jocului, pare să fie încă departe de finalizare.

O rază de speranță vine din partea jocului spin-off, „Squadron 42”, o campanie single-player cu o distribuție de renume, în care apar actori precum Mark Hamill, Gary Oldman, Gillian Anderson și Andy Serkis.

Conform declarațiilor din 2024 ale studioului, lansarea este planificată pentru anul 2026. Totuși, având în vedere că proiectul fusese declarat „complet din punct de vedere al funcționalităților” încă din 2023, este incert dacă această dată va fi respectată.

În ciuda criticilor privind întârzierea excesivă și lipsa unui produs final clar, „Star Citizen” continuă să mobilizeze o comunitate dedicată, dispusă să investească sume considerabile într-un univers virtual care, deocamdată, rămâne mai degrabă o promisiune decât o realitate.

Rămâne de văzut dacă echipa de la Cloud Imperium Games va reuși să livreze ceea ce a promis și să justifice încrederea și banii susținătorilor.