14 feb. 2025 | 16:34

Un nou gigant intră în România și amenință retaileri precum Lidl, Kaufland, Auchan și Carrefour. Marile lanțuri vor trebui să-și adapteze strategiile pentru a face față noului rival

Social
Share
Un nou gigant intră în România și amenință retaileri precum Lidl, Kaufland, Auchan și Carrefour. Marile lanțuri vor trebui să-și adapteze strategiile pentru a face față noului rival
Intrarea unui jucător puternic pe piața de retail din România.

Un nou gigant al comerțului se pregătește să intre în România, promițând să schimbe complet dinamica pieței de retail. Grupul german REWE, cunoscut deja în România prin lanțul de magazine Penny, își extinde operațiunile prin introducerea brandului BIPA, liderul austriecilor în segmentul drogheriilor. Această mișcare ar putea reprezenta o amenințare majoră pentru retaileri de renume precum Lidl, Kaufland, Auchan și Carrefour, care vor trebui să-și adapteze strategiile pentru a face față noii competiții.

BIPA, un jucător de temut pe piața produselor de îngrijire

Fondată în anii ’80 ca parte a rețelei Billa, BIPA a fost achiziționată de REWE în 1996, devenind rapid un nume de referință pe piața drogheriilor din Europa. În prezent, BIPA operează peste 500 de magazine în Austria și are un portofoliu de aproximativ 15.000 de produse, incluzând mărci proprii bine cunoscute, precum:

  • BI CARE – produse de îngrijire personală
  • BI COMFORT – articole pentru casă
  • BI HOME – soluții de curățenie
  • BI KIDS – produse destinate copiilor
  • BI LIFE – suplimente și produse de wellness
  • BI STYLED – articole pentru îngrijirea părului
  • bi good – produse cosmetice ecologice
  • BABYWELL – produse pentru bebeluși
  • LOOK BY BIPA – produse de machiaj

Extinderea BIPA în România adaugă o nouă dimensiune pieței de drogherii și produse de îngrijire personală, unde deja dm drogerie markt este un jucător important de 17 ani.

BIPA și impactul asupra pieței de retail din România

Lansarea BIPA pe piața românească nu este doar o veste bună pentru consumatori, ci și o provocare serioasă pentru retailerii deja existenți. Lidl, Kaufland, Auchan și Carrefour domină sectorul comerțului de produse alimentare și non-alimentare, însă venirea BIPA le-ar putea pune presiune pe segmentele de cosmetice, îngrijire personală și produse pentru casă.

Experții din domeniu estimează că BIPA va forța retaileri mari să își regândească strategiile, fie prin ajustarea prețurilor, fie prin diversificarea ofertei pentru a rămâne competitivi. Compania REWE vine cu un model de business testat și eficient, iar succesul în Croația, unde BIPA a intrat în 2007 și a ajuns rapid la 139 de magazine și 860 de angajați, arată că retailerul are resursele necesare pentru a câștiga rapid cote de piață.

BIPA intră în România și pune presiune pe retaileri precum Lidl, Kaufland și Carrefour

BIPA intră în România și pune presiune pe retaileri precum Lidl, Kaufland și Carrefour

Bătălia pentru consumatori: cine va câștiga?

Cu un portofoliu extins de produse, prețuri competitive și o strategie de expansiune agresivă, BIPA vine să schimbe regulile jocului. Competiția directă cu dm și presiunea asupra supermarketurilor consacrate ar putea duce la o scădere a prețurilor în întreaga industrie a drogheriilor și a produselor de îngrijire personală, beneficiind astfel deopotrivă consumatorii și economia locală.

Rămâne de văzut cum vor reacționa marile lanțuri de retail și dacă vor putea face față unui nou rival puternic pe piața din România. Cert este că odată cu intrarea BIPA, competiția devine și mai acerbă, iar românii vor avea mai multe opțiuni și oferte atractive pentru cumpărăturile lor zilnice.