Radarul e-Sigur a emis prima amendă de circulație, în valoare de 800 de lei. Ce reguli a încălcat șoferul
Poliţia Română a dat startul unui nou sistem de monitorizare a traficului rutier, menit să crească siguranța pe drumurile publice. În data de 21 ianuarie 2025, a fost înregistrată prima amendă emisă prin utilizarea radarului e-Sigur. Scopul acestui sistem, implementat pe autostrăzile A1 și A2, dar și pe drumurile din județul Vrancea, este reducerea semnificativă a numărului de accidente rutiere și, implicit, a mortalității cauzate de acestea. Primul șofer sancționat a fost o femeie din Adjud, care a încălcat limitele de viteză.
Prima sancțiune aplicată prin e-Sigur
La 12 ianuarie 2025, o șoferiță de 28 de ani din Adjud, județul Vrancea, a fost prinsă de radarul e-Sigur conducând cu 73 km/h pe DN2, în localitatea Adjud, depășind limita de viteză admisă cu 23 km/h.
În urma încălcării legii, femeia a primit o amendă de 810 lei și 3 puncte de penalizare. Evenimentul a fost înregistrat de radarul Trucam II, iar sancțiunea a fost aplicată după analiza datelor colectate prin intermediul noului sistem e-Sigur.
Cum funcționează radarul e-Sigur
Sistemul e-Sigur a fost activat începând cu 1 ianuarie 2025 și se bazează pe tehnologia radarului Trucam pentru monitorizarea vitezei pe drumurile publice din România.
Acesta preia automat informațiile din zonele cu risc ridicat, precum autostrăzile A1 și A2 și anumite tronsoane din județul Vrancea.
După captarea imaginilor, datele sunt procesate prin sistemul e-Sigur, iar sancțiunile sunt aplicate de polițiștii desemnați. Pe lângă limitele de viteză, radarul poate detecta și alte abateri de la reglementările rutiere.
Te-ar mai putea interesa și Amendă de peste 3.000 de lei fără drept de apel pentru șoferii români: Ce nu ai voie să pui în geamurile mașinii sau pe parbriz. Nu-ți transforma mașina în vitrină ambulantă!
Scopul și viitorul sistemului e-Sigur
Implementarea sistemului e-Sigur are drept scop reducerea cu 50% a numărului de victime în accidente rutiere în următorii cinci ani. În prezent, acest sistem funcționează în regim pilot, iar poliția română are în plan extinderea sa la nivel național.
Conform autorităților, utilizarea tehnologiilor moderne va contribui semnificativ la siguranța rutieră și va reduce riscurile de accidente cauzate de depășirea limitelor de viteză.
Te-ar mai putea interesa și Un milion de euro amendă și un an de închisoare pentru un șofer român de TIR!