Performanța Dacia se vede la Renault și nu e o veste bună. Cum “merg” noile modele, Duster 2024
Rezultatele financiare ale Renault pentru trimestrul al treilea al anului 2024 au surprins pozitiv analiștii, după ce grupul auto francez a raportat venituri de 10,7 miliarde de euro, o creștere anuală de 1,8%. Aceste cifre au depășit estimările pieței, care preconizau un nivel de 10,35 miliarde de euro, potrivit comunicatului oficial al companiei. Creșterea s-a datorat în principal lansării unor modele noi și mai scumpe, inclusiv R5 electric și SUV-uri Dacia, care au reușit să atragă interesul clienților și să compenseze scăderea volumelor de vânzări.
Vânzările Dacia, în scădere, dar comenzile pentru noul Duster rămân ridicate
Deși marca Dacia a înregistrat o scădere a vânzărilor în perioada iulie-septembrie, grupul Renault a anunțat că nivelul comenzilor pentru noul Duster este foarte bun, fapt care sugerează perspective favorabile pentru perioada următoare. Dacia a vândut 142.431 de vehicule în acest trimestru, în scădere cu 3,8% față de anul precedent, din cauza tranziției la noile generații de modele Spring și Duster. În contextul unor vânzări europene în scădere, cu 18% mai puține autoturisme vândute în august, Renault și Dacia continuă să fie afectate de competiția crescută din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, care oferă prețuri semnificativ mai competitive.
Thierry Pieton, directorul financiar Renault, a precizat că mărcile grupului au cunoscut o creștere a prețului mediu de vânzare, sprijinită de gama de modele premium introduse. În primele șase luni ale anului, noile lansări au reprezentat aproximativ 5% din totalul comenzilor, procent care a urcat la 18% în al treilea trimestru, subliniind succesul noilor modele lansate.
Renault își menține prognoza pentru 2024 și crește în fața competiției
Într-un an în care numeroși producători europeni și-au revizuit estimările din cauza prăbușirii cererii de pe piață, Renault își menține obiectivele inițiale. Compania franceză estimează că va încheia 2024 cu o marjă operațională de cel puțin 7,5% și un flux liber de numerar de cel puțin 2,5 miliarde de euro, alimentat de cererea pentru noile modele și de creșterea prețului de vânzare.
În plus, Renault pare să fie unul dintre puținii jucători europeni care nu se confruntă cu probleme majore de aprovizionare sau de gestionare a stocurilor, un avantaj semnificativ față de competitori precum Volkswagen și Stellantis, care au avut scăderi importante ale acțiunilor. Renault, care a înregistrat o creștere de 10% a acțiunilor de la începutul anului, continuă să devanseze rivalii, în special datorită alianței cu Nissan și Mitsubishi, care îi oferă stabilitate și o capacitate de inovare crescută în domeniul mobilității electrice și al vehiculelor durabile.