Șoferii cu mașini pe benzină și motorină, sfătuiți să parcheze cu spatele. De ce sunt îndemnați conducătorii auto din Anglia să facă această manevră
Conducătorii auto din Anglia care dețin mașini pe benzină și motorină sunt sfătuiți să adopte o metodă simplă de parcare pentru a economisi combustibil: să parcheze cu spatele. Această practică devine cu atât mai importantă în contextul unor posibile creșteri ale accizelor la combustibil, preconizate în luna octombrie, scrie ziarul Express.
Cum ajută parcarea cu spatele
Parcarea cu spatele reduce consumul de combustibil deoarece manevra este mai eficientă atunci când motorul este cald, după un drum, și nu când motorul este rece, la pornirea mașinii. Conform specialiștilor, manevrele la temperaturi scăzute ale motorului solicită mai mult vehiculul și, implicit, consumă mai mult combustibil.
Astfel, în loc să ieșiți din parcare cu motorul rece, ceea ce duce la un consum mai mare, este recomandat să parcați cu spatele la finalul călătoriei, când motorul este cald. Această practică vă poate ajuta să reduceți cheltuielile de combustibil, mai ales în contextul în care costurile la benzină și motorină continuă să fluctueze.
Schimbări la stațiile de combustibil și economii necesare
Această recomandare vine într-un moment critic, în care se așteaptă o majorare a accizelor la combustibil în bugetul de toamnă din Anglia. Experții estimează că prețul carburanților ar putea crește cu până la 10 pence pe litru, ceea ce ar duce la o creștere semnificativă a costurilor pentru șoferi.
În plus, un raport recent al Autorității pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie a constatat că șoferii au fost supraîncărcați cu aproximativ 1,6 miliarde de lire sterline la stațiile de alimentare. În ciuda faptului că prețurile la benzină au scăzut ușor în ultimele săptămâni, motorul rece și manevrele suplimentare la pornirea mașinii pot adăuga costuri suplimentare inutile.
Beneficiile economice ale parcării eficiente
Companii precum Esso recomandă parcarea cu spatele ca metodă de reducere a consumului de combustibil, deoarece manevrele efectuate cu un motor rece sunt mai ineficiente. Conducătorii auto care vor să economisească pe termen lung sunt sfătuiți să practice această metodă simplă și să facă din parcarea cu spatele un obicei zilnic.
Așadar, parcarea cu spatele devine nu doar o soluție eficientă pentru un trafic mai fluent, dar și un aliat puternic în gestionarea costurilor tot mai mari ale combustibilului. În acest context, această schimbare simplă poate aduce economii importante pentru șoferii din Anglia, într-o perioadă în care fiecare metodă de reducere a cheltuielilor contează.