29 iul. 2024 | 10:30

Cât de sigure sunt mașinile Dacia în 2024 pentru șoferi și pasageri. Ce înseamnă o stea pentru Spring și trei stele pentru Duster, dintr-un maxim de cinci la EuroNCAP

ACTUALITATE
Cât de sigure sunt mașinile Dacia în 2024 pentru șoferi și pasageri. Ce înseamnă o stea pentru Spring și trei stele pentru Duster, dintr-un maxim de cinci la EuroNCAP

Siguranța mașinilor este un aspect esențial pentru șoferi și pasageri, iar testele EuroNCAP sunt un reper important în evaluarea acesteia. În 2024, Dacia Duster a obținut trei stele la aceste teste, o performanță care ridică întrebări despre cât de sigure sunt mașinile Dacia în comparație cu alte modele de pe piață. Acest articol va analiza rezultatele recente și importanța lor pentru consumatori.

Dacia Duster și scorul de trei stele la EuroNCAP

Dacia Duster a fost testată de EuroNCAP și a obținut trei stele din cinci, un rezultat care poate părea dezamăgitor la prima vedere, având în vedere că trei sferturi dintre mașinile testate obțin cinci stele. Totuși, este important de menționat că Duster a obținut punctaje foarte bune la protecția pasagerilor adulți și copii. Problema principală a fost lipsa suficientor sisteme de siguranță în varianta standard, ceea ce a dus la depunctare.

Dacă Duster ar fi avut mai multe sisteme de siguranță, ar fi putut obține patru stele. Acest aspect subliniază importanța dotărilor de siguranță activă, cum ar fi frânarea automată de urgență și asistența la menținerea benzii, care au devenit criterii importante în evaluarea EuroNCAP.

Evoluția siguranței mașinilor Dacia

De-a lungul anilor, Dacia a avut rezultate variate la testele EuroNCAP:

  • Logan (2005): Trei stele
  • Sandero (2008): Patru stele
  • Duster (2011): Trei stele
  • Sandero (2013): Patru stele
  • Logan MCV (2014): Trei stele
  • Duster (2017): Trei stele
  • Logan și Sandero Stepway (2021): Două stele
  • Spring (2021): O stea
  • Jogger (2022): O stea
  • Duster (2024): Trei stele

Cele mai bune rezultate au fost obținute de Sandero în 2013, cu patru stele. De atunci, testele EuroNCAP au devenit mai riguroase, iar Dacia a întâmpinat dificultăți în a ține pasul cu cerințele crescânde de siguranță activă.

Importanța sistemelor de siguranță activă și pasivă

EuroNCAP evaluează mașinile pe baza a patru categorii principale:

  1. Protecția pasagerilor adulți
  2. Protecția copiilor pasageri
  3. Protecția utilizatorilor vulnerabili (pietoni și bicicliști)
  4. Eficiența sistemelor de siguranță

Scorul final în stele reflectă performanța mașinii în cea mai slabă categorie. În cazul Duster, deși protecția pasagerilor a fost bună, lipsa unor sisteme de siguranță moderne a limitat scorul final la trei stele. Aceasta evidențiază importanța echilibrului între siguranța pasivă (structura mașinii, airbag-uri) și siguranța activă (sisteme electronice de prevenire a accidentelor).

Dacia Spring și criticile EuroNCAP

Dacia Spring, modelul electric al mărcii, a obținut o singură stea la testele EuroNCAP, ceea ce a stârnit controverse. EuroNCAP a fost neobișnuit de dur în limbajul folosit, acuzând Dacia de neglijarea siguranței pasagerilor în favoarea unui preț redus. Problemele principale au fost legate de protecția insuficientă a pasagerilor în caz de impact și de lipsa sistemelor de siguranță activă.

Siguranța mașinilor Dacia în 2024 reflectă un echilibru între costuri accesibile și dotări de siguranță. Deși modelele precum Duster oferă o protecție bună a pasagerilor, lipsa sistemelor de siguranță activă moderne limitează scorurile obținute la testele EuroNCAP. Consumatorii trebuie să fie conștienți de aceste aspecte și să evalueze importanța siguranței active și pasive atunci când aleg un vehicul. În contextul actual, Dacia rămâne o opțiune accesibilă, dar care poate necesita investiții suplimentare pentru a atinge niveluri de siguranță comparabile cu ale altor mărci, conform Hotnews.ro.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele