Cum a ajuns un șofer român cu mașina electrică în Grecia: „Erou național te facem, îți mulțumim că ne faci aerul mai puțin poluat”
Mașinile electrice au un impact semnificativ asupra mediului înconjurător, iar avantajele lor sunt evidente: emisii reduse, autonomie și încărcare, costuri de întreținere și contribuție la protejarea mediului. Mașinile electrice reprezintă o alternativă viabilă și necesară pentru protejarea mediului și pentru o mobilitate mai curată și eficientă.
Un român a povestit pe un grup de Facebook destinat vacanțelor experiența sa cu o mașină electrică până în Grecia, afirmând că l-a costat doar 327 de lei, comparativ cu 1.800 de lei anul trecut. Postarea sa a stârnit un val de comentarii contradictorii și ironii.
Cum a ajuns românul în Grecia
Bărbatul a relatat că a plecat din București cu mașina încărcată complet și a oprit în mai multe locații pentru reîncărcare. Prima oprire a fost la Petrom înainte de Podul Prieteniei, unde a încărcat în 12 minute pentru 28 de lei. Următoarea oprire a fost la Supercharger Sofia, unde încărcarea gratuită a durat 35 de minute. La Petrol Kulata a încărcat în 24 de minute pentru 47 de lei, iar la Audi Ioannina a plătit 150 de lei pentru a încărca bateria până la 82%.
Ajuns la feribotul din Igoumenitsa cu mașina încărcată 86%, șoferul a întrebat la ghișeu dacă există vreo problemă, dar a fost asigurat că nu este nicio restricție privind nivelul de încărcare al mașinilor electrice pe feribot.
„A oprit la Petrom înainte de Podul Prieteniei, am zis că na’ hai să plecăm din țară cu <plinu’ făcut> . Încărcare 12 minute, 28 lei. Următoarea oprire Supercharger Sofia- cu bateria 18%. Încărcarea gratuită, 35 de minute, cât să mergem la toaletă, să ne luăm o înghețată și să ne dezmorțim. Următoarea oprire Petrol Kulata- încărcare 24 minute, 47 lei. A treia oprire Audi Ioannina, încărcare charger de mare viteză și ….. cu mare cheltuiala….. 82% încărcare, 150 lei. Am ajuns la feribotul Igoumenitsa cu mașină încărcată 86% . M-am dus frumos să întreb la ghișeu <nu va supărați, avem mașină electrică, este încărcată 86%, este vreo problemă?>. Doamna de la ghișeu îmi răspunde oficial că <ăn nouă lege știm scrie că mașina electrică trebuie să fie încărcată doar 40%- dar noi nu avem aparate și nici nu avem personal care să verifice așa ceva. Pentru noi nu este nicio problemă> Deci, pe feribot mașina electrică este considerată autovehicul și atât”, a scris bărbatul, pe „Forum Grecia”.
Pe durata vacanței în Paxos, mașina a fost încărcată la cazare, costul total fiind de aproximativ 20 de euro, sumă pe care administratorul a decis să o suporte. La întoarcere, bărbatul a încărcat mașina la Sofia și Ruse, ajungând acasă cu 82% baterie. „Dacă a meritat vacanța cu mașina electrică? Din plin. Pericol? De prea multă relaxare. Mai merg cu mașina electrică în Grecia? De fiecare dată de-acum încolo”, a concluzionat șoferul.
Reacții din comunitate: Între apreciere și critică
Postarea a generat multe reacții, unele apreciative, altele critice. „Erou național te facem. Cu excursia asta electrificată ai salvat planeta. Bravo, și ține-o tot așa. Noi muritorii de rând îți mulțumim și suntem profund recunoscători că ne faci aerul mai puțin poluat”, a scris un utilizator.
Un alt comentator a menționat riscurile asociate cu infrastructura electrică insuficientă, amintind o experiență neplăcută pe insula Samothraki, unde o pană de curent a durat trei zile.
Deși au existat și critici privind fiabilitatea mașinilor electrice și autenticitatea postării anonime, povestea acestui șofer a evidențiat avantajele economice și de mediu ale utilizării vehiculelor electrice pentru călătorii lung