24 iun. 2024 | 19:00

Majoritatea tinerilor din România vor să învețe mai mult decât le oferă sistemul educațional

ACTUALITATE
Majoritatea tinerilor din România vor să învețe mai mult decât le oferă sistemul educațional

Un nou studiu realizat de UP Generation în colaborare cu agenția de cercetare de piață MKOR arată că șapte din zece tineri din România, cu vârste între 16 și 24 de ani, își doresc să învețe mai mult decât ce le oferă în prezent școala sau facultatea.

Aceștia solicită programe educaționale bazate pe exemple practice, exerciții și scenarii reale de viață, care să îi ajute să își descopere talentele și să îi pregătească pentru reușită.

Ce își doresc tinerii români

Dezvoltarea personală și pregătirea pentru viața profesională sunt priorități majore pentru tinerii români. Conform studiului, 95% dintre aceștia au identificat deja domeniile în care vor să se perfecționeze. În topul preferințelor se află educația financiară (37%), vorbitul în public (36%) și marketingul și comunicarea (28%). De asemenea, tinerii manifestă interes pentru domenii orientate spre business, precum leadership și management (25%) și educație antreprenorială (22%). Un sfert dintre respondenți sunt atrași de tehnologie și inovație.

Preferințele variază în funcție de gen și etapa de viață. Adolescenții sunt cel mai interesați de dezvoltarea abilităților de vorbit în public, în timp ce studenții și tinerii angajați pun un accent mai mare pe educația financiară. Tinerele se arată mai interesate de dezvoltarea empatiei și a inteligenței emoționale (24%), în timp ce băieții preferă domeniul tehnologic (30%), inclusiv inteligența artificială. Vânzările și negocierea sunt, de asemenea, domenii preferate de băieți.

Stabilitate financiară

Întrebați despre schimbările pe care și le doresc în viața lor pentru a se simți împliniți, 14% dintre tineri au menționat stabilitatea financiară, iar 12% au pus accent pe învățare și educație. Un procent similar caută îmbunătățiri în viața profesională, de la găsirea unui loc de muncă sau schimbarea celui actual, până la obținerea unui venit mai mare sau a unei flexibilități sporite. Îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale, precum și creșterea încrederii în sine, ar aduce împlinire pentru 6% dintre respondenți.

Acest studiu reflectă nevoia urgentă de adaptare a sistemului educațional la cerințele actuale ale tinerilor, oferindu-le acestora oportunități reale de dezvoltare și succes.

După terminarea studiilor, studenții români au diverse opțiuni pentru angajare. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) oferă stimulente financiare pentru angajarea elevilor și studenților pe perioada vacanțelor. Angajatorii pot beneficia de un stimulent lunar egal cu 50% din valoarea indicatorului social de referință (ISR) al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă.

De asemenea, mulți tineri români aleg să își continue studiile în străinătate, atrași de specializările oferite de universități și oportunitățile de carieră după absolvire2. Pentru a angaja un cetățean străin în România, angajatorii trebuie să obțină aviz de angajare de la Inspectoratul General pentru Imigrări, iar existența permisului de sedere pentru studii permite angajarea fără aviz în anumite condiții.