12 iun. 2024 | 10:00

Dacia Duster 2024 – părțile bune și mai puțin bune. Ce nu știi despre noul SUV de la Mioveni, din gura unui englez care a testat-o

ACTUALITATE
Dacia Duster 2024 - părțile bune și mai puțin bune. Ce nu știi despre noul SUV de la Mioveni, din gura unui englez care a testat-o

Dacia Duster, un nume sinonim cu marca Dacia, este un model care a captat atenția publicului din întreaga lume. Acest SUV, fabricat la Mioveni, a ajuns la a treia generație și continuă să fie un punct de referință pentru brandul românesc.

Recent, un tester englez a avut ocazia să conducă noua Dacia Duster TCe 130 4×4 și a oferit o perspectivă detaliată asupra punctelor forte și slabe ale acestei mașini pentru Motor1.com

Exterior și interior

Aspect exterior

Dacia Duster 2024 se remarcă printr-un design robust și modern. Modelul 4×4 se diferențiază vizual de versiunile mai puțin capabile off-road printr-o gardă la sol ușor mai ridicată (217 mm), anvelope all-weather standard și bare de protecție modificate pentru a îmbunătăți unghiurile de atac față și spate (36 de grade și respectiv 31 de grade). Aceste modificări sunt discrete, dar contribuie la capacitatea off-road a mașinii.

Interior pragmatic

Interiorul este proiectat pentru a fi practic și durabil, cu o abundență de plastic dur. Dacia a modernizat cabina cu un display de 7 inci în spatele volanului și un ecran infotainment de 10,1 inci, logic structurat, dar puțin lent în ceea ce privește puterea de procesare. Controalele climatizării sunt analogice, ceea ce este perfect pentru simplitate și funcționalitate. Platforma CMF-B a permis creșterea spațiului interior, oferind mai mult confort pentru toți pasagerii. În plus, scaunele sunt mai confortabile decât la modelele anterioare, reducând riscul de disconfort în timpul călătoriilor lungi.

Un alt aspect interesant este funcția „Youclip”, care permite atașarea diferitelor accesorii utile în interiorul mașinii, cum ar fi suporturi pentru smartphone sau tabletă, suporturi pentru pahare și lămpi.

Performanțe și conducere

Performanțe tehnice

Dacia Duster TCe 130 4×4 vine echipată cu un motor turbo de 1,2 litri cu trei cilindri, care dezvoltă 131 CP și 230 Nm de cuplu. Acest model are un sistem de tracțiune integrală și o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Performanțele sale pe drumuri neasfaltate sunt impresionante, deși noul model este mai confortabil și mai stabil pe drumuri asfaltate decât predecesorul său. Cu toate acestea, testerul a remarcat că noul motor nu este la fel de armonios ca vechiul motor de 1,3 litri cu patru cilindri.

Conducere off-road

În testele off-road, Dacia Duster 2024 s-a descurcat bine pe trasee de pădure și drumuri neasfaltate, dovedindu-și capabilitățile. Sistemul de tracțiune integrală poate distribui puterea 50:50 între axele față și spate în modul „Lock”, demonstrându-și eficiența pe terenuri dificile.

Consumul și emisiile

Consumul mediu de carburant al modelului testat este de aproximativ 6,0 – 6,1 litri la 100 km, iar emisiile de CO2 sunt între 135 și 137 g/km, conform standardelor WLTP. Aceste cifre sunt rezonabile pentru un SUV cu tracțiune integrală.

Concluzie și aspecte interesante

Raportul preț-calitate

Dacia Duster 2024 rămâne un SUV accesibil, cu un preț de bază de 18.950 de euro pentru modelul de bază cu motor LPG de 100 CP. Totuși, modelul testat, echipat complet și cu tracțiune integrală, ajunge la aproximativ 30.000 de euro. Chiar și așa, raportul preț-calitate rămâne favorabil, având în vedere îmbunătățirile aduse în materie de confort, tehnologie și performanțe off-road.

În concluzie, Dacia Duster 2024 continuă să fie o opțiune solidă pentru cei care caută un SUV robust și accesibil. Deși are câteva mici neajunsuri, cum ar fi motorul mai puțin rafinat și ecranul infotainment puțin lent, acestea sunt compensate de calitățile generale ale mașinii, care o fac potrivită atât pentru drumuri urbane, cât și pentru aventuri off-road.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele