31 mai 2024 | 12:27

Gigantul din spatele Dacia și chinezii de la Geely au creat un mastodont de 19.000 de angajați. Ce se întâmplă cu fabrica din România

ACTUALITATE
Gigantul din spatele Dacia și chinezii de la Geely au creat un mastodont de 19.000 de angajați. Ce se întâmplă cu fabrica din România

Renault și Geely, doi dintre cei mai mari jucători din industria auto globală, au anunțat recent înființarea unei noi companii care va avea un impact semnificativ asupra pieței de motoare și tehnologii hibride. Cu un total de 19.000 de angajați și 22 de fabrici la nivel global, această mișcare strategică urmărește să consolideze pozițiile celor două companii în fața concurenței acerbe și a schimbărilor tehnologice rapide din industria auto.

Detalii despre noua societate mixtă

Renault, proprietarul Dacia, și grupul chinez Geely au înființat o nouă societate mixtă denumită „HORSE Powertrain”. Aceasta are ca obiectiv dezvoltarea și furnizarea de motoare pe combustie și hibride eficiente. Sediul central al companiei va fi la Londra, iar aceasta va aproviziona mărcile ambelor grupuri, dar și alți producători auto.

Într-un comunicat comun, Renault și Geely au subliniat necesitatea combinării diverselor sisteme de propulsie pentru a atinge obiectivul de decarbonizare într-o lume unde, conform estimărilor, mai mult de jumătate dintre vehiculele produse până în 2040 vor folosi în continuare motoare pe combustie.

Societatea mixtă, condusă de Matias Giannini și președintele board-ului Daniel Li de la Geely Holding, este prevăzută să genereze venituri anuale de aproximativ 15 miliarde de euro și să producă în jur de cinci milioane de sisteme de propulsie.

Impactul asupra fabricii Dacia din Mioveni

Fabrica Dacia din Mioveni, una dintre cele mai importante unități de producție ale Renault, va juca un rol crucial în această nouă entitate. În contextul reorganizării și dezvoltării de noi tehnologii, fabrica din România va continua să fie un pilon esențial pentru producția de motoare și sisteme hibride de nouă generație.

Deși majoritatea producătorilor auto își intensifică investițiile în vehicule electrice, încetinirea vânzărilor în acest segment a determinat un accent sporit pe optimizarea motoarelor cu emisii scăzute. În acest sens, investițiile în tehnologiile hibrid și pe combustie internă rămân esențiale. Pentru Dacia, acest lucru înseamnă că fabrica din Mioveni va beneficia de noi investiții și tehnologii, asigurându-se astfel că rămâne competitivă pe piața globală.

Strategia globală a Renault și Geely

Această societate mixtă face parte din strategia mai amplă a Renault de a rămâne competitiv în fața concurenților mai mari. Prin semnarea unor parteneriate strategice, Renault reușește să reducă costurile și să acceseze noi piețe. De asemenea, pentru Geely, acest acord marchează o extindere a politicii sale de a construi parteneriate strategice pentru a se extinde dincolo de China.

Anterior, Geely a anunțat un acord cu Mercedes-Benz pentru dezvoltarea de motoare hibride, consolidându-și astfel prezența în Europa și extinzându-și capacitățile tehnologice.

Provocări și oportunități

În timp ce industria auto globală se confruntă cu provocări majore legate de tranziția la vehiculele electrice și de reglementările stricte privind emisiile, parteneriatul dintre Renault și Geely vine ca o soluție pentru a aborda aceste provocări. Dezvoltarea de motoare hibride și pe combustie internă eficiente va permite ambelor companii să răspundă cerințelor pieței și să ofere soluții competitive și durabile.

În același timp, competiția rămâne acerbă. Alți mari producători auto, cum ar fi Toyota și BYD, investesc masiv în tehnologii hibride și cu emisii reduse, anunțând recent noi inovații în acest domeniu. Aceste evoluții subliniază necesitatea ca Renault și Geely să își accelereze eforturile pentru a rămâne lideri în acest sector.

Crearea societății mixte „HORSE Powertrain” de către Renault și Geely reprezintă un pas strategic important în direcția dezvoltării de tehnologii auto sustenabile și eficiente. Cu un impact semnificativ asupra pieței globale și o implicare majoră a fabricii Dacia din Mioveni, acest parteneriat are potențialul de a redefini standardele industriei auto. Într-o perioadă de transformări rapide, colaborările internaționale și investițiile în tehnologii de ultimă generație vor fi esențiale pentru succesul pe termen lung al acestor giganți auto.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele