20 mai 2024 | 09:30

ANPC pune tunurile pe Wizz Air, Tarom și HiSky. S-ar putea să scăpăm de întârzieri și alte probleme cu avionul în vacanța de vară

ACTUALITATE
ANPC pune tunurile pe Wizz Air, Tarom și HiSky. S-ar putea să scăpăm de întârzieri și alte probleme cu avionul în vacanța de vară

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intensificat recent eforturile pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor pe rutele aeriene.

În contextul unui sezon turistic estival foarte aglomerat, marcat de vacanțe și de două competiții internaționale majore – Campionatul European de Fotbal din Germania și Jocurile Olimpice de Vară de la Paris, Franța – ANPC a avut întâlniri cu companii aeriene importante precum TAROM, Wizz Air și HiSky, dar și cu Compania Națională Aeroporturi București.

ANPC cere companiilor aeriene să elimine problemele întâmpinate în trecut

Președintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca, a subliniat importanța implementării unor măsuri concrete pentru a elimina problemele cu care s-au confruntat consumatorii în trecut, cum ar fi întârzierile și anulările de zboruri. În cadrul acestor întâlniri, au fost analizate soluțiile deja implementate de companii în urma acțiunilor de control anterioare, iar ANPC a oferit consiliere pentru îmbunătățirea condițiilor oferite consumatorilor.

Hotca a cerut companiilor aeriene să gestioneze corespunzător situațiile speciale și reclamațiile pasagerilor, asigurându-se că drepturile consumatorilor sunt respectate. De asemenea, s-au discutat măsuri pentru a preveni și a rezolva eficient perturbările de zboruri, în special în sezonul de vârf.

Măsurile luate de Wizz Air pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor

Wizz Air Holding, care include Wizz Air Hungary Ltd. și Wizz Air Malta Limited, a luat măsuri pentru pregătirea sezonului de vârf, inclusiv contractarea unui furnizor secundar de servicii de cazare pentru a ajuta la gestionarea perturbărilor în România. Pasagerii trebuie să achiziționeze biletele direct de pe platforma de vânzări de pe site-ul oficial al companiei sau prin aplicația mobilă pentru a se asigura că drepturile lor sunt respectate.

În cazul unei reclamații legate de zborurile Wizz Air, pasagerii trebuie să se adreseze fie Wizz Air Hungary Ltd., fie Wizz Air Malta Limited, în funcție de compania care a operat zborul. Pentru a obține compensații în cazul anulării unui zbor sau întârzierii acestuia cu mai mult de trei ore la sosire, pasagerii trebuie să depună o cerere separată, incluzând datele bancare necesare pentru efectuarea plății. Consumatorii pot contacta Wizz Air prin call center-ul disponibil contra cost, indicat pe site-ul companiei.

Sfaturi pentru călătoriile cu TAROM

TAROM a informat conducerea ANPC că, în cazul anulării unui zbor, întârzierii acestuia cu mai mult de trei ore la sosire sau în situații de overbooking, pasagerii pot primi compensația financiară sub formă de voucher electronic. Aceste vouchere pot fi utilizate pentru achiziționarea de bilete TAROM în termen de un an de la emitere, valoarea lor variind între 350 EUR și 750 EUR, în funcție de valoarea compensației.

Pasagerii sunt informați despre drepturile lor pe site-ul TAROM, la secțiunea „Drepturile pasagerilor” sau prin e-mail. Compania nu dispune de un call center dedicat pasagerilor, însă deține aeronave disponibile pentru intervenții în caz de necesitate sau situații de urgență.

Amenajările de la Aeroportul Internațional București Otopeni

Compania Națională Aeroporturi București a transmis conducerii ANPC că se află în curs de amenajare a spațiilor Aeroportului Internațional București Otopeni. Aceste amenajări sunt necesare în urma aderării la spațiul Air Schengen și includ reamenajarea spațiilor de fumat și a celorlalte zone de circulație și așteptare.

ANPC va efectua verificări în perioada următoare pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor pe Aeroportul Otopeni și pe Aeroportul Băneasa, urmărind să îmbunătățească experiența pasagerilor în această vară aglomerată.

Prin aceste măsuri, ANPC și companiile aeriene speră să reducă semnificativ numărul de întârzieri și anulări de zboruri, oferind pasagerilor o experiență de călătorie mai plăcută și mai sigură. Astfel, vacanțele și evenimentele internaționale din această vară vor putea fi savurate fără stresul problemelor de transport aerian.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele