29 apr. 2024 | 07:00

Cea mai nouă fraudă care te lasă fără bani în cont. Ai crede că ești contactat de bancă, dar ”nu suntem noi”

ACTUALITATE
Cea mai nouă fraudă care te lasă fără bani în cont. Ai crede că ești contactat de bancă, dar ”nu suntem noi”

CEC Bank a emis recent un avertisment referitor la o nouă metodă de fraudă care pune în pericol securitatea financiară a clienților săi.

Frauda, cunoscută sub numele de spoofing, implică utilizarea e-mailurilor și mesajelor SMS care par a fi trimise de instituția bancară, dar care, în realitate, sunt opera infractorilor cibernetici.

Noua fraudă, confirmată de CEC Bank

Aceștia pretind a fi din departamentul antifraudă al băncii și informează clienții despre o presupusă plată suspectă pentru a extrage informații confidențiale, cum ar fi datele cardului bancar și codul de securitate.

Această tactică de înșelătorie a devenit din ce în ce mai sofisticată, infractorii folosind chiar și numere de telefon care imită cele oficiale ale băncii, crescând astfel șansele ca victimele să cadă în plasă. „Ne confruntăm cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale și/sau bancare. Colegii noștri nu vă vor cere NICIODATĂ astfel de informații la telefon”, a transmis CEC Bank pe platforma sa de Facebook.

„Vă reamintim că este foarte IMPORTANT să fiți vigilenți în ceea ce privește email-urile, apelurile telefonice, mesajele de tip SMS/WhatsApp sau de pe diferite site-uri care solicită date cu caracter personal.

Nu trebuie să oferiți date precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, de autorizare a plăților sau coduri pentru înrolarea în portofele digitale”, subliniază CEC Bank.

Cum să te protejezi de aceste tentative de fraudă

CEC Bank își reamintește clienții să fie extrem de vigilenți atunci când primesc email-uri, apeluri telefonice, mesaje SMS/WhatsApp sau solicitări pe diverse site-uri care cer date cu caracter personal. Este esențial să nu oferiți date precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, de autorizare a plăților sau coduri pentru înrolarea în portofele digitale.

Poliția subliniază că reprezentanții unităților bancare nu vor solicita niciodată astfel de informații prin telefon sau mesaje SMS. Dacă vă confruntați cu astfel de solicitări, este indicat să contactați direct banca folosind numerele de contact oficiale, fără a răspunde la mesaje sau apeluri suspecte.

„Dacă aveți orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactați direct instituția bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale”, este mesajul clar al autorităților. Acest pas simplu poate preveni pierderea banilor și protejarea informațiilor personale.

Prin urmare, în fața acestui nou tip de fraudă, este crucial să rămâneți informat și precaut, verificând mereu sursa oricărei solicitări de informații personale și să vă asigurați că nu divulgați date esențiale în mâinile greșite. Acest lucru va contribui la protejarea securității financiare și personale în fața infractorilor din ce în ce mai inventivi.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele