26 feb. 2024 | 07:00

Dacia 1300 electrică, mașina la care visează orice român, la vânzare pe OLX. Ce autonomie are bolidul încărcat de istorie

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Dacia 1300 electrică, mașina la care visează orice român, la vânzare pe OLX. Ce autonomie are bolidul încărcat de istorie

Într-o lume auto în continuă evoluție, unde tehnologia electrică devine din ce în ce mai prezentă, un pasionat de mașini vechi din Ploiești a adus un omagiu unic industriei auto românești.

Acesta a reușit să transforme o Dacia 1300, mașina simbol a epocii sale, într-un vehicul electric modern, combinând astfel istoria cu inovația. Mașina, fabricată în 1981 și restaurată în 2023, este acum disponibilă la vânzare pe site-ul OLX, cu un preț de 20.000 de euro, negociabil.

Cât de complicată a fost transformarea Dacia 1300

Proiectul de restaurare a fost realizat cu ajutorul a două echipe de specialiști: echipa de la Coasta de Est din București și patru specialiști de la AXD Tuning din Pitești. Această colaborare a dat naștere primei Dacii 1300 electrice moderne, o mașină care reușește să păstreze farmecul clasic al designului original, în timp ce încorporează tehnologia modernă a vehiculelor electrice. Autonomia acestei versiuni electrice este de 100-150 kilometri, iar viteza maximă atinge 110 km/h. Încărcarea completă a bateriei, de la 0% la 100%, se realizează în aproximativ șase ore, fie la o priză normală de 220V 16A, fie la stațiile publice de încărcare, cablul necesar fiind inclus.

De la restaurarea sa în 2023, inedita Dacia 1300 electrică a străbătut 550 de kilometri pe drumurile din sudul României, demonstrând astfel fiabilitatea și performanța sa în condiții reale de utilizare. Această transformare nu este doar o realizare tehnică impresionantă, ci și o declarație de dragoste față de patrimoniul auto românesc.

Dacia 1300 – probabil cea mai românească mașină din toate timpurile

Dacia 1300, un nume care trezește nostalgie pentru mulți români, a fost produsă începând cu octombrie 1969 la uzina Dacia de la Mioveni. Modelul a fost un succes comercial atât pe piața internă, cât și în mai multe țări din Europa de Est, unde a fost exportat începând cu 1971. De-a lungul timpului, peste 1,9 milioane de unități, incluzând Dacia 1300 și toate derivatele sale, au fost produse la uzina de la Mioveni, până la oprirea producției în iulie 2004.

Transformarea Daciei 1300 într-o mașină electrică este o dovadă a pasiunii și a inovației, oferind o nouă viață unui simbol auto românesc. Această Dacie 1300 electrică nu este doar o mașină; este o piesă de istorie vie, un pod între trecut și viitor, care demonstrează că și cele mai iubite modele clasice pot fi adaptate pentru a răspunde nevoilor și provocărilor contemporane. Pentru cei interesați să dețină o parte din istoria auto românească, acum modernizată pentru era electrică, această mașină reprezintă o oportunitate unică.