Victoria impresionantă a Dacia, o decizie politică cu miză de campanie electorală. Cum se exploatează naționalismul în 2024
Într-un an marcat de efervescența pregătirilor pentru alegerile electorale, strategiile politice își găsesc resursele într-un patriotism vibrant și în valorile naționale.
Un exemplu emblematic al acestei direcții este recenta decizie a premierului Marcel Ciolacu, liderul Partidului Social Democrat (PSD), de a promova exclusiv marca autohtonă Dacia ca simbol al demnității și independenței economice a României.
Cum a ajuns Dacia mașina Guvernului român
Într-o vizită ”memorabilă” la Uzina auto de la Mioveni, județul Argeș, Premierul Ciolacu a făcut un anunț care a reverberat puternic în rândul opiniei publice: de acum înainte, guvernul și, implicit, premierul, vor utiliza exclusiv autoturisme Dacia. Alegerea Dacia Duster ca vehicul oficial nu este doar o preferință personală a lui Ciolacu, ci un statement politic puternic, care reflectă dorința de a alinia România la practicile altor țări europene, unde mărcile autohtone sunt promovate la nivelul cel mai înalt.
Această mișcare este interpretată drept o exploatare strategică a sentimentului naționalist, într-un moment în care mândria națională și susținerea producătorilor locali devin tot mai relevante în discursul public. Decizia vine în contextul unui an electoral intens, cu mize înalte pentru toate partidele implicate, și poate fi văzută ca o încercare de a capta simpatia electoratului prin alinierea la valori considerate unanim pozitive: susținerea industriei naționale și promovarea succesului românesc.
”Din acest moment, guvernul și premierul vor folosi un singur brand: Dacia. Brandul guvernului României trebuie să fie principalul producător de autoturisme. Mașina mea va fi Dacia Duster. Cred că așa e corect în orice stat și orice economie. Cum în Franța mașina autorităților e Renault, în România mașina guvernului va fi Duster”, a spus Ciolacu, conform G4Media.ro
Dacia Duster III, o mașină românească ”până în măduva oaselor”
Ciolacu a subliniat că întreaga concepție a noului model Duster, de la design la inginerie, este realizată în România, marcând un punct important în discursul despre auto-suficiența economică și inovația locală. Acest aspect nu doar că încurajează sentimentul de mândrie națională dar, în același timp, arată angajamentul guvernului față de susținerea brandurilor românești.
Interesant este că Uzina Dacia, deși deținută de gigantul francez Renault, a devenit un simbol al industriei autohtone, reușind să înregistreze o creștere impresionantă a vânzărilor pe piața din România. Cu un număr de 46.124 de vehicule înmatriculate în ultimul an, în creștere cu 14,8% față de anul precedent, Dacia și-a consolidat poziția de lider pe piața auto locală, toate cele cinci modele din topul vânzărilor fiind ocupate de gama Dacia.
Această decizie politică nu este doar un semn al susținerii pentru industria autohtonă, ci și un calcul strategic menit să poziționeze PSD într-o lumină favorabilă în ochii electoratului. Exploatarea naționalismului, în acest context, nu este doar o miză de campanie electorală, ci și o reflectare a unei tendințe globale de a reveni la valorile naționale ca fundament pentru deciziile politice și economice.
În concluzie, într-un an electoral crucial pentru România, decizia premierului Marcel Ciolacu de a promova Dacia ca simbol al mândriei naționale este un exemplu clar de cum naționalismul poate fi canalizat în scopuri politice. Prin această mișcare, PSD încearcă să se alinieze cu sentimentele naționaliste ale electoratului, promovând în același timp succesul și inovația românească pe scena internațională.