Mașina chinezească de la Dacia pe care o cumpără toți românii. Ce se întâmplă cu producția Dacia Spring în 2024
Dacia Spring este una dintre cele mai bine vândute mașini din România, depășește orice model de la Volkswagen, Tesla, Toyota, BMW, Ford, Nissan și nu numai. Cu toate acestea, majoritatea românilor nu au nici cea mai vagă idee că este un autoturism produs exclusiv în China și nu are absolut nicio legătură cu constructorul de la Mioveni.
Deși autoritățile de la Bruxelles vor să descurajeze importurile de mașini din China și să desființeze orice fel de subvenții pentru aceste autoturisme, inclusiv pentru mașini electrice precum Dacia Spring, șeful diviziei de marketing și vânzări din cadrul Dacia a confirmat că producția autoturismului nu se va muta în Europa, cel puțin nu în viitorul apropiat.
Dacia Spring rămâne o mașină chinezească
Erau multe motive pentru a reloca producția Dacia Spring în Europa, compania ar fi avut mult de câștigat, nu doar din prisma capitalului de imaginea, dar și financiar, la capitolul vânzări. Din păcate, în cea mai recentă conferință a constructorului de la Mioveni, unde au fost prezentate rezultatele comerciale ale companiei pe 2023, Xavier Martinet a spus că Dacia nu își schimbă strategia și nu relochează producția pe bătrânul continent.
„Deocamdată nu ne schimbăm strategia. Răspunsul de astăzi este nu. Renault investește în producția de vehicule electrice în Europa. Deocamdată nu avem în vedere o relocare a producției în Europa în viitorul apropiat. Nu este o decizie simplă, are un impact asupra furnizorilor noștri. Vom vedea în viitor”, a afirmat Xavier Martinet, directorul de marketing şi vânzări Dacia.
Citește și: Programul Rabla 2024 vine cu schimbări importante. Câți bani primești pe veche mașină, în ce condiții
Dacia Spring se va moderniza, dar se va livra tot din China
Pentru a concura mai bine pe o piață aflată într-o ascensiune rapidă, după cum a atras atenția directorul de marketing, Dacia Spring va face subiectul unui număr record de investiții. Oficialii companiei trebuie să se asigure că va continua să fie cel mai bun model de pe piață din prisma randamentului calitatea preț. Există și posibilitate ca prețul de achiziție să se diminueze în 2024, dar acest zvon nu a fost confirmat oficial.
„Piața mașinilor electrice depinde de nivelul de sprijin pe care îl primim din partea guvernelor. Trebuie să vedem cum va evolua acest lucru în funcție de fiecare țară în parte și să ne adaptăm politica comercială”, adaugă Xavier Martinet, citat de Economedia.ro.
În 2023, Dacia s-a aflat pe primul loc la vânzări în România, Italia, Portugalia, Franța și Belgia. În ceea ce privește cele mai vândute modele în Europa, clasamentul pe 2023 arată în felul următor:
- Sandero – 270.000 de unități, în creștere cu 18%
- Duster– 201.000 unități, în creștere cu 2%
- Jogger – 94.000 de unități, în creștere cu 66%
- Spring- 62.000 de unități, în creștere cu 26%