11 ian. 2024 | 11:50

Tesla a modificat autonomia mașinilor electrice, peste noapte. Greșeala făcută de Elon Musk care îl poate costa scump

ACTUALITATE
Tesla a modificat autonomia mașinilor electrice, peste noapte. Greșeala făcută de Elon Musk care îl poate costa scump

După ce a devenit evident pentru autoritățile americane că valorile de autonomie oficiale pentru mașinile Tesla nu sunt neapărat autentice sau realiste, gigantul condus de Elon Musk a schimbat cifrele oficiale.

Schimbarea introdusă de Tesla în materialele sale de publicitate este o consecință a înăspririi reglementărilor guvernamentale din SUA în ceea ce privește testarea vehiculelor, cu scopul de a se asigura că producătorii auto fac o treabă mai bună în a reflecta cu exactitate performanțele din lumea reală, conform datelor obținute de Reuters.

Citește și: Mai bine de un milion de mașini Tesla au fost rechemate la fabrică. Ce problemă gravă au

Tesla minte de mulți ani în privința autonomiei la mașini electrice

Tesla se confruntă cu acuzații și procese legate de modul în care a prezentat autonomia mașinilor sale electrice. Unii proprietari de Tesla au inițiat un proces împotriva companiei, susținând că autonomia reală a vehiculelor este mai mică decât cea promovată. De asemenea, aceștia reclamă că nu și-au putut înregistra plângerile legate de acest aspect și acuză Tesla de publicitate falsă.

Conform unui raport Reuters, există acuzații că Tesla a exagerat cifrele de autonomie ale mașinilor și a încercat să reducă la tăcere clienții nemulțumiți. Un studiu realizat de SAE International a arătat că, în medie, autonomia reală a mașinilor electrice este cu aproximativ 12,5% mai mică decât cea promovată de producători, iar în cazul Tesla, această discrepanță pare să fie chiar mai mare.

De asemenea, într-o investigație efectuată de Recurrent, o companie care testează performanțele vehiculelor electrice, s-a constatat că indicatorii de autonomie ai mașinilor Tesla nu prezentau modificări ale estimărilor în concordanță cu temperaturile exterioare, deși acestea pot influența semnificativ autonomia vehiculului. În comparație, alte modele de mașini electrice, cum ar fi Ford Mustang Mach-E, Chevrolet Bolt și Hyundai Kona, au arătat estimări de autonomie mai precise.

Aceste probleme ridicate în jurul autonomiei mașinilor Tesla evidențiază o preocupare majoră pentru consumatorii de vehicule electrice, aceea a fiabilității și acurateței informațiilor privind autonomia vehiculului.

Citește și: Cine face legea pe piața de mașini electrice, cine are cea mai bună ofertă. Tesla versus BYD și Volkswagen

Autonomia mașinilor Tesla, redusă peste noapte

Tesla a redus recent estimările privind autonomia de rulare pentru variantele modelelor sale X, S, Y și 3, potrivit unei analize efectuate de Reuters a paginilor de marketing de pe site-ul său, în comparație cu versiunile arhivate ale acelorași pagini și cu estimările privind autonomia pentru modelele din 2023 de pe un site guvernamental din SUA.

Ca să înțelegi mai bine fenomenul, trebuie să ai în vedere că site-ul Tesla estimează acum autonomia unui Model Y Long Range, de exemplu, la 310 mile (498 km), în timp ce site-ul guvernamental privind economia de combustibil, administrat de Agenția pentru Protecția Mediului (EPA), indică în continuare autonomia aceluiași vehicul la 330 de mile (531 km). Tesla a scăzut estimarea autonomiei pentru varianta de performanță a Model Y, un SUV crossover de mici dimensiuni, de la 303 mile (487 km) la 285 mile (458 km), se arată în analiza Reuters.

Ca o notă de subsol, pentru a spori autonomia, Tesla recomandă utilizarea modului Chill de condus, în timp ce Drag Strip Mode se reflectă într-o valoare semnificativ mai mică, cu scopul de a spori accelerația.
La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele