Cum sunt înșelați clienții de unele magazine online. Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul
Comercianții online generează imagini cu ajutorul inteligenței artificiale pentru produse care încă nu există și reușesc să le și vândă.
Cum sunt înșelați clienții
NPR a intervievat recent un bărbat pe nume Assan Sayad, care a povestit despre un sacou „foarte cool” pe care l-a văzut într-o reclamă de pe Instagram.
Sayad a dat click pe reclamă, care l-a redirecționat către un site numit ccmom.cc, unde și-a plasat comanda. Când coletul a ajuns, a desfăcut cutia entuziasmat, a găsit, ce-i drept, un sacou, însă nu același sacou pe care îl văzuse pe Instagram.
De altfel, bărbatul nu a fost complet surprins de ceea ce i s-a întâmplat: începuse să aibă suspiciuni înainte de a primi coletul, de vreme ce se uitase la pagina de produs a sacoului și începuse să se întrebe dacă ceea ce vede este o fotografie reală sau o imagine generată de inteligență artificială.
„Analizând mai atent aceste detalii, cum ar fi colțurile, fermoarele, când te uiți la ele, toate par generate de AI. Poți vedea că fermoarul nu este simetric”, spune el.
Cât de ușor poți fi păcălit, dacă nu ești atent
De fapt, Sayad are experiență cu imagini AI; de fapt, a obținut un doctorat cercetând modul în care inteligența artificială generează imagini.
Evident, imagini sintetice de acest tip se îmbunătățesc, odată cu Midjourney v6, cea mai recentă versiune a tehnologiei care poate crea imagini fotorealiste.
Există o cantitate din ce în ce mai mare de instrumente AI lansate pentru companii pentru a ajuta la listarea produselor.
De exemplu, Google’s AI-powered Product Studio poate crea imagini de înaltă calitate ale produselor unei afaceri, cu atât mai frustrant cu cât notează că elimină necesitatea de „fotografi scumpi”.
Amazon, cea mai mare platformă de comerț electronic din lume, a lansat și un produs AI care generează fundaluri virtuale pentru produse.
Vezi și: Giganții de inteligență artificială, mai „secretoși” decât ar fi bine pentru omenire. Ce s-a aflat