20 dec. 2023 | 15:47

Volkswagen se întoarce în trecut: Schimbările care s-ar putea să-i enerveze pe entuziaștii de tehnologie

ACTUALITATE
Volkswagen se întoarce în trecut: Schimbările care s-ar putea să-i enerveze pe entuziaștii de tehnologie

Volkswagen revine la butoanele fizice, în locul comenzilor tactile.

Schimbări la Volkswagen

Volkswagen vrea să renunțe la comenzile tactile, dar după cum a dovedit dispariția Touch Bar-ului MacBook Pro, acestea nu sunt întotdeauna o idee bună – mai ales la mașini. După cum a văzut Autocar la Volkswagen City Studio din Copenhaga, mașina electrică ID.2all are acum un interior ușor actualizat, cea mai notabilă schimbare fiind revenirea butoanelor fizice sub ecranul tactil central. Potrivit designerului de interior al mărcii, Darius Watola, aceasta va fi „o nouă abordare pentru toate modelele” bazată pe „feedback-ul recent din partea clienților” – în special a celor din Europa care și-au dorit „mai multe butoane fizice”.

În interviul de lansare al lui Autocar Tiguan din iunie, CEO-ul Volkswagen, Thomas Schäfer, a recunoscut deja criticile clienților cu privire la dependența excesivă de comenzile tactile – și anume pe Golf Mk8 și ID.3, ca să nu mai vorbim de aceeași tendință în industria auto.

Vezi și: Volkswagen face concedieri: Cine este afectat de problemele financiare

Asta vor consumatorii

Executivul a mers până la a spune că abordarea anterioară, care face obiectul greutății de atingere – susținută de predecesorul său, Herbert Diess – „a făcut cu siguranță mult rău” în ceea ce privește loialitatea clienților.

Ca referință, ID.2all se bazează pe platforma MEB Entry actualizată de la Volkswagen și are un motor de 223 CP care poate ajunge până la 62 MPH în mai puțin de șapte secunde. În ceea ce privește autonomia, această mașină se pare că poate călători până la 280 de mile cu o singură încărcare, dar acest lucru, cu bateria mai mare și mai avansată de 56 kWh, în loc de versiunea de bază de 38 kWh. Așteptați-vă ca acest concept de vehicul electric să coste sub 25.000 de euro (aproximativ 27.300 de dolari), când va ajunge ca model de producție în Europa, în 2025. Compania a prezentat recent și ID.2all SUV, care este descris drept „fratele lui ID.2all”, dar nu va fi lansat până în 2026.

Vezi și: Butoanele secrete de la Skoda, Renault sau Volkswagen. Puțini șoferi le cunosc, de fapt