ANAF pune tunurile pe românii obișnuiți, în cea mai nouă fraudă online. Cum eviți să pierzi bani, avertismentul Antifraudă
Lipsa de cunoștințe tehnice și legislative, inabilitatea de a înțelege cum funcționează autoritățile române, lipsa de informare, pe termen lung, toate ajung să te coste bani mulți. Nu de alta, dar devii mult mai vulnerabil la tentative de fraudă, după cum avertizează și ANAF.
Majoritatea românilor este foarte atehnică. Oamenii cad foarte ușor victimă unor tentative de fraudare care nici măcar nu sunt foarte elaborate. Din păcate, așa ajung să piardă bani din conturi sau, mai grav, să se trezească cu credite în numele lor. Nu de alta, dar atacurile cibernetice și combinațiile financiare sunt la ordinea zilei pe meleaguri mioritice pentru simplul fapt că funcționează, dau rezultate.
Citește și: ANAF a pus tunurile pe români și a dat lovitura în 2023. Performanța neașteptată a Fiscului din România
Identitatea ANAF, subiect de fraudă prin telefon
Cel mai recent avertisment din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală vizează o tentativă de fraudă prin telefon. Contribuabilii români sunt sunați de inspectori de la Antifraudă, prin call center-ul ANAF, iar aceștia din urmă solicită date personale. De faptul, totul este o fraudă, iar oficialii fiscului au insistat pe faptul că niciodată, sub nicio formă, funcționarii antifraudă nu oferă și nici nu solicită date personale.
Sesizarea ANAF a venit după ce mai mulți români s-au plâns că sunt sunați de pe numărul de telefon 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă. În aceleași apeluri, solicită contribuabililor date personale, detalii despre credite și nu numai. Din păcate, numărul apelantului este fals, iar acele persoane nu au nicio treabă cu Fiscul autohton, după cum a avertizat Direcția Generală Antifraudă Fiscală. Oficialii ANAF au insistat pe faptul că agenții economici/persoanele fizice nu sunt contactate pentru solicitarea unor astfel de informații sensibile prin Call Center-ul instituției.
La ce ajută Call Center-ul ANAF
Numărul de telefon menționat mai sus a fost creat pentru contribuabili ca aceștia să apeleze la ANAF, iar funcționarii să le ofere informații generale din domeniul fiscal sau IT. Singurul context în care ești sunat de pe acel număr este când ai inițiat tu prima dată un apel, iar funcționarul revine cu un apel pentru a te ajuta cu informații suplimentare. Acele situații sunt însă foarte rare. În plus, nu solicită niciodată prin telefon date personale, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal.