07 nov. 2023 | 13:37

Cum ești spionat în propria mașină: Cam până aici a ajuns tehnologia, nu mai ai parte de niciun pic de intimitate

ACTUALITATE
Cum ești spionat în propria mașină: Cam până aici a ajuns tehnologia, nu mai ai parte de niciun pic de intimitate

Fiecare mașină este un coșmar pentru intimitatea ta. Producătorii auto moderni pun în sarcina consumatorilor să citească și să repete politicile de confidențialitate de fiecare dată când pornesc o mașină.

Ce informații accepți să-ți ia orice mașină când o pornești

Mozilla a făcut un studiu recent din care reiese că dintre mărcile de mașini analizate, toate cele 25 au eșuat testele de confidențialitate. În timp ce toți, în opinia Mozilla, au depășit politicile lor privind colectarea și utilizarea datelor, unii chiar au inclus avertismente cu privire la obținerea unor tipuri de informații extrem de invazive, cum ar fi istoricul sexual și informațiile genetice.

După cum se dovedește, acest lucru nu este doar ipotetic: tehnologia din mașinile de astăzi are capacitatea de a colecta acest tip de informații personale, iar literele mici ale acordurilor de utilizare descriu modul în care producătorii te fac să fii de acord de fiecare dată când pui cheia în contact.

Vezi și: Google va plăti 392 de milioane de dolari către 40 de state, în cel mai mare acord de confidențialitate a consumatorilor din SUA

Vezi și: WhatsApp ”fură” de la Apple, ca să-ți sporească intimitatea: cum vei purta conversații video

„Aceste politici de confidențialitate sunt scrise astfel încât să se asigure că orice se întâmplă în mașină e controlat, dacă există o concluzie care poate fi făcută, ele se asigură în continuare că există protecție și că sunt conforme cu diferitele legi de stat”, a spus Adonne Washington, consilier de politici de la Future of Privacy Forum.

Ce fac producătorii cu aceste informații

Politicile țin cont și de progresele tehnologice care s-ar putea întâmpla în timp ce deții mașina. Instrumentele pentru a face un lucru ar putea în cele din urmă să facă mai mult, așa că producătorii trebuie să fie atenți la acest lucru, potrivit Washington.

Vezi și: WhatsApp schimbă regulile jocului, din nou: abia acum îți protejează conversațiile cu adevărat importante

Așadar, este logic ca un producător de mașini să includă fiecare tip de date imaginabile în politica sa de confidențialitate pentru a acoperi compania în mod legal dacă s-ar împiedica de un anumit teritoriu de colectare a datelor. Politica de confidențialitate a Nissan, de exemplu, acoperă clase largi și irelevante de informații despre utilizatori, cum ar fi „orientarea sexuală, activitatea sexuală, localizarea geografică precisă, datele de diagnosticare a sănătății și informațiile genetice”, sub tipurile de date personale colectate.

Dincolo de acoperirea tuturor bazelor legale imaginabile, pur și simplu nu există nicio modalitate de a ști de ce aceste companii ar dori informații profund personale despre șoferii lor sau ce ar face cu acestea. Și chiar dacă nu este ceea ce ai considera o mașină „inteligentă”, orice vehicul echipat cu USB, Bluetooth sau capabilități de înregistrare poate capta o mulțime de date despre șofer.