02 nov. 2023 | 09:48

Dispare dosarul cu șină, serviciile de stare civilă se mută pe internet. Cel mai nou efort de digitalizare a României, oficial

ACTUALITATE
Dispare dosarul cu șină, serviciile de stare civilă se mută pe internet. Cel mai nou efort de digitalizare a României, oficial

Autoritățile române fac pași mici în direcția bună când vine vorba de eforturile de digitalizare a interacțiunii cu instituțiile statului. Cel mai recent anunț vizează serviciile de stare civilă din România, naștere, căsătorie, divorț și deces. În condiții ideale, toate vor la un click distanță.

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, a atras atenția în această săptămână asupra eforturilor pe care le face instituția pe care o reprezintă în digitalizarea interacțiunii cu starea civilă. În teorie, este vorba de patru servicii care, indiferent de documentele de care vei avea nevoie, vor fi la un click distanță.

Citește și: România, la coada Europei, din nou. Cum au ajuns românii să se obișnuiască cu birocrația și să evite tehnologia

Mai dispare un pic din birocrația românească

„Asta datorită primului proiect de anvergură în dezvoltarea serviciilor de e-guvernare, finalizat de Ministerul Afacerilor Interne, alături de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Autoritatea pentru Digitalizarea României şi Serviciul de Telecomunicaţii.

Proiectul SIIEASC se încheie azi, însă el este fundamental parteneriatului de lungă durată între MCID şi MAI, pentru care îi mulţumesc domnului viceprim-ministru şi ministru al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu. Acest parteneriat va face viaţa românilor din ţară şi din diaspora mai uşoară”, a insistat ministrul într-o postare pe pagina personală de Facebook.

Rolul MAI în digitalizarea României

„MAI gestionează cele mai accesate evenimente de viaţă de către români. Patru dintre ele – naşterea, căsătoria, divorţul şi decesul – au fost digitalizate prin acest proiect.”, a ținut să afirme ministrul Digitalizării.

Un lucru este însă sigur, nu ar trebui să mai dureze mult până când vom obține un certificat de naștere sau de deces prin internet. În acest scop, au fost transpuse în format digital nu mai puțin de 68 de milioane de acte de stare civilă. Noul sistem informatic de interacțiune cu statul se va baza pe acea bază de date de documente.

Citește și: România, la coada Europei. Încasarea TVA-ului, la noi în țară, „pe chituci”, cine este de vină

„Serviciile publice digitale sunt viitorul administraţiei din România, iar paşii pe care îi avem de făcut sunt clari. Digitizarea documentelor, optimizarea fluxurilor de lucru, interconectarea bazelor de date şi livrarea de servicii publice electronice vor aduce administraţia aproape de fiecare român!”, a conchis Bogdan Ivan.

Nu avem încă un termen în care se vor materializa astfel de eforturi, dar ar trebui să implice doar crearea unui cont online. Obținerea actelor efective se va face în opt pași ”simpli” cu o mențiune importantă. La final, trebuie să mergi la un oficiu de stare civilă pentru validarea actului din cauza faptului că unele acte vechi mai conțin erori.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele