Se schimbă legea pentru șoferii de Uber, Bolt și taxi, nu mai pot să refuze. Riscă amenzi usturătoare și acuzații de discriminare
O nouă lege vizează sancțiuni aspre pentru șoferii de taxi, Bolt sau Uber care se fac vinovați de discriminare. Aceasta se traduce prin refuzul transportului anumitor clienți, mai ales când aceștia au un handicap sau depind de un câine-ghid, după cum se arată în proiectul legislativ proaspăt adoptat în Senat.
”Constituie discriminare refuzul conducătorului serviciului de taximetrie precum și al conducătorului auto de transport alternativ cu autoturism de a asigura transportul persoanei cu handicap și al dispozitivului de mers, inclusiv accesul în taxi alături de câinele-ghid”, se arată în proiectul votat de senatori, citat de Profit.ro.
O nouă lovitură pentru șoferii de Taxi, Uber sau Bolt
Noua inițiativă legislativă vine din partea unui grup de parlamentari USR, dar nu a durat mult până când nu s-a bucurat de susținerea tuturor partidelor politice. Din acest motiv, este improbabil să dureze prea mult până când va trece cu brio și de votul din Camera Deputaților. Chiar și așa, este important de reținut că nicio lege nu-și face efectele simțite în piață până când nu este promulgată de președintele Klaus Iohannis și publicată în Monitorul Oficial.
Este interesant de reținut că în noul document legislativ, deși nu se reglementează circulația platformelor de ride sharing în mod punctual, nu se face nicio diferență între taxi-urile tradiționale și servicii precum Uber sau Bolt. Prevederile proiectului se aplică în egală măsură pentru toți șoferii de persoane din România.
Citește și: S-ar putea să rămânem fără Uber: Legislația europeană care nu îi convine gigantului american
Ce spune legea vizavi de Uber, Bolt și Taxi
Printre altele, același document legislativ detaliază și alte situații care ar putea fi interpretate ca discriminare și, în mod regretabil, se întâmplă destul de des. ”Câinele-ghid care însoțește persoana cu handicap grav are acces liber și gratuit în toate locurile publice, inclusiv în locațiile în care se asigură servicii publice și în mijloacele de transport și comun, inclusiv în taxiuri și în mijloacele auto de transport alternativ”, după cum se arată în proiectul legislativ.