Skoda lansează o nouă versiune Kodiaq: Ce aduce nou, când o poți cumpăra
SUV-ul de mărime medie beneficiază de un grup motopropulsor hibrid plug-in, precum și de sisteme mai avansate de asistență pentru șofer.
Versiune hibridă
Skoda a adăugat pentru prima dată o versiune hibridă plug-in SUV-ului său de dimensiuni medii Kodiaq pentru a-l ajuta să concureze cu numărul tot mai mare de concurenți complet electric din segmentul său.
Hibridul plug-in Kodiaq îmbină un motor pe benzină de 1,5 litri la o baterie de 25,7 kilowați-oră și un motor electric pentru a oferi o putere combinată de 204 CP și o autonomie de 100 km numai cu energie electrică au spus reprezentanți ai mărcii.
Citește și Skoda dă vina pe regulile Euro 7: ce se întâmplă cu modelul Fabia Combi
Mașina este disponibilă și cu un motor pe benzină mild-hybrid de 1,5 litri, un motor pe benzină de 2,0 litri și un motor diesel de 2,0 litri cu două puteri. Tracțiunea integrală este disponibilă pentru motorina cu putere mai mare și benzina de 2,0 litri.
Specificații tehnice
Noua generație Kodiaq este cu 61 mm mai lungă decât modelul actual, la 4758 mm, și câștigă 75 de litri de spațiu în portbagaj pentru a crea ceea ce Skoda spune că este un lider de clasă de 910 litri în versiunea cu cinci locuri. Este disponibilă și o versiune cu șapte locuri.
Kodiaq este modelul nr. 2 vândut în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii din Europa, după Volkswagen ID4 complet electric. Skoda s-a vândut cu 56.124 de modele Kodiak până în august, potrivit cercetătorului de piață Dataforce. SUV-ul de dimensiuni medii complet electric al Skoda, Enyaq iV, a vândut 39.125 de unități în aceeași perioadă.
Citește și Skoda și Toyota sunt prinse într-o luptă strânsă: ce arată datele despre cei doi giganți auto
Kodiaq împărtășește platforma VW Group MQB Evo cu Skoda Superb, VW Passat și VW Tiguan și aduce multe dintre inovațiile lor.
Transmisie automată
Toate versiunile noului SUV folosesc o transmisie automată cu dublu ambreiaj, care a permis Skoda să mute schimbătorul de viteze pe coloana de direcție. Consola centrală adaugă mai mult spațiu de stocare și spațiu pentru a încărca fără fir două telefoane mobile una lângă alta.
Skoda s-a îndepărtat de VW în ceea ce privește aspectul interior al lui Kodiaq, în comparație cu noile Passat și Tiguan, cu cadrane rotative sub ecranul central al bordului.
Cele trei „smart cadrane” sunt programabile pentru a schimba funcția pe care o controlează, cu două cadrane exterioare care reglează temperatura interioară, încălzirea scaunelor și ventilația scaunelor, iar cadranul din mijloc controlând volumul sistemului de infotainment, viteza ventilatorului, direcția aerului, aer inteligent. condiționare, moduri de condus și zoom pe hartă.
Citește și Skoda se luptă cu Tesla: producătorul european lansează un SUV mai ieftin
Un ecran central de bord de 10 inchi este standard, cu o versiune de 13 inchi disponibilă pe modelele cu specificații superioare. Un panou de instrumente digital se află în fața șoferului, iar un afișaj head-up este, de asemenea, disponibil pentru prima dată într-un Kodiaq.
Conectivitate îmbunătățită înseamnă că hibridul plug-in poate fi programat pentru a seta temperatura înainte de a conduce, precum și timpul de încărcare. Skoda spune că a lărgit gama de funcții disponibile la cerere prin intermediul sistemului de infotainment, șoferii putând comanda cartografiere, controlul adaptiv al vitezei de croazieră și controlul fazei lungi prin intermediul ecranului, dacă nu au fost deja specificate.
Design
Designul exterior a fost actualizat pentru a include noua linie orizontală de cute a Skoda pe grilă, precum și unități de lumini cvadruple în față. O bandă luminoasă orizontală separă luminile de conducere și de mers. În spate, o bară de lumină roșie unește cele două dispozitive de iluminare în formă de C.
Skoda susține că noul Kodiaq este mult îmbunătățit aerodinamic, cu un coeficient de rezistență de 0,28. Optimizarea aero include obloane de răcire activă controlate electric care închid grila atunci când nu este nevoie. Alte caracteristici aero includ oglinzi exterioare conturate, bare de protecție față și spate reproiectate, roți aerodinamice, un spoiler de acoperiș extins și șine longitudinale de acoperiș integrate.
Citește și Euro 7 lovește puternic în industria auto: ce se întâmplă cu Skoda Fabia
Echipamentele opționale includ scaune cu masaj, faruri cu matrice LED și conducere semi-autonomă Travel Assist.
Kodiaq poate fi, de asemenea, programat pentru a parca singur. Pachetul Assisted Drive Plus include ceea ce Skoda numește Trained Parking Assistant, în care șoferii pot înregistra apropierea de până la cinci locuri de parcare preferate pe o distanță de 50 de metri și pot avea parcarea propriu-zisă cu o comandă.
Asistentul de parcare la distanță poate fi folosit și pentru a direcționa vehiculul în locuri de parcare care nu sunt stocate în sistem de la până la cinci metri distanță.