Industria auto merge din bine în foarte bine: Ce arată vânzările despre piața auto
Vânzările în Europa au crescut pentru a 13-a lună consecutiv.
Vânzările de mașini noi au crescut pentru a 13-a lună consecutivă în Europa, vehiculele electrice conducând la creștere înainte de a deveni cel mai recent punct focal al tensiunilor comerciale globale.
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 21%, la 904.509 unități în august, a anunțat miercuri asociația industrială ACEA într-un comunicat.
Vânzările de vehicule electrice s-au dublat înainte să înceapă investigația Comisiei Europene privind tăierea subvențiilor pentru mașinile electrice chinezești.
Datele publicate de grupul european de comerț auto oferă o fereastră limitată asupra dinamicii care a precipitat sonda.
Asociația nu defalcă vânzările regionale în funcție de țara de origine și nu detaliază înregistrările fiecărui producător în funcție de grup motoare.
Dar cererea puternică de vehicule electrice – care a depășit pentru prima dată 20% din vânzările din UE – arată de ce companiile chineze sunt din ce în ce mai dornice să-și stabilească un punct de sprijin pe piață.
Producătorii de automobile conduși de Volkswagen Group și Stellantis continuă să beneficieze de comenzile care s-au acumulat în timpul unei penurii prelungite de piese ca urmare a perturbărilor cauzate de pandemie. Acest impuls va fi testat de băncile centrale care vor ridica costul împrumuturilor pentru a domoli inflația.
Cererea care depășește oferta „s-ar putea inversa în a doua jumătate, pe măsură ce producția de vehicule se normalizează și comenzile se diminuează”, au declarat analiștii Bloomberg Intelligence Gillian Davis și Michael Dean într-o notă publicată săptămâna aceasta.
Vânzările nu merg cum trebuie
Vânzările sunt încă în scădere cu aproximativ un sfert față de nivelurile de dinainte de pandemie.
Tesla – care importă modele 3 din fabrica sa din Shanghai – a redus în mod repetat prețurile în acest an, în timp ce companiile chineze, printre care BYD și Nio, fac eforturi în Europa.
Chiar și așa, directori, inclusiv CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, s-au pronunțat în favoarea comerțului deschis.
Sonda Comisiei Europene din China deschide ușa unor potențiale represalii din partea Beijingului care ar putea lovi puternic producătorii de automobile din bloc și riscă să încetinească adoptarea vehiculelor electrice.
Deocamdată, cererea de mașini alimentate cu baterii continuă să crească. Numărul de noi vehicule electrice înmatriculate în Europa a crescut cu 102% în august, până la doar 197.000 de mașini.
Cumpărătorii din Germania au înregistrat aproape 87.000 de vehicule complet electrice în august, o creștere cu 171%.
Franța, care se află în proces de reproiectare a subvențiilor pentru vehiculele electrice pentru a spori vânzările de modele fabricate local, s-a clasat pe locul al doilea, cu 19.700 de vehicule electrice vândute. În Marea Britanie, înmatriculările au crescut cu 72%, ajungând la puțin peste 17.000 de vehicule.
VW a vândut cele mai multe mașini de pasageri din regiune pentru toate tipurile de combustibil, cu aproximativ 240.500 de înmatriculări, în creștere cu 21% față de un an în urmă. Producătorul auto este, de asemenea, lider în materie de mașini complet electrice, potrivit BloombergNEF, deși reducerile de locuri de muncă la principala sa fabrică de vehicule electrice din Germania sugerează că se pregătește pentru încetinirea cererii.
Stellantis, care se numără printre producătorii auto care se confruntă cu o grevă a sindicatului United Auto Workers din SUA, a crescut vânzările cu 6,3%, până la aproximativ 145.400 de vehicule luna trecută.