14 sept. 2023 | 18:54

Clienții Carrefour, cei mai fericiți: etichete la raft pentru produsele „imoral” de scumpe, începe războiul cu producătorii

ACTUALITATE
Clienții Carrefour, cei mai fericiți: etichete la raft pentru produsele

Gigantul retailer francez Carrefour face o mișcare nemaivăzută pe piața de profil și își avertizează clienții cu privire la prețurile nejustificat de mari ale unor anumite produse.

Când mergi la magazin, ești obișnuit să observi etichete speciale care să-ți atragă atenția cu privire la faptul că anumite produse, alimentare sau nealimentare, se află sub anumite oferte și promoții speciale ce pot fi avantajoase pentru tine.

Retailerii fac tot posibilul pentru a-ți capta atenția și a te determina să pui produsele respective în coșul de cumpărături, iar eticheta roșie cu prețul mare tăiat și noul preț mai mic ieșit în evidență, cel mai adesea de culoare roșie, au întotdeauna un succes răsunător în rândul consumatorilor.

Gigantul retailer francez Carrefour declară „război” producătorilor care nu taie din prețuri

Ei bine, ce ai zice să vezi etichete care să te avertizeze de contrariu? Adică de faptul că ești pe cale să cumperi ceva ce nu își justifică tocmai prețul.

Asta face Carrefour, care plasează etichete pe produsele ai căror producători refuză să le scadă prețul, deși ar trebui, date fiind anumite condiții specifice ale pieței de profil, precum ieftinirea materiei prime.

Ca simplu client al gigantului retailer francez te poți aștepta să vezi o etichetă care să-ți atragă atenția și să te avertizeze că produsul respectiv e prea scump pentru ceea ce-ți oferă.

Conform experților în retail, Carrefour încearcă astfel să pună presiune pe marii producători precum Nestle, PepsiCo și Unilever să reducă inflația, să scadă prețul produselor lor.

„În mod evident, scopul stigmatizării acestor produse este de a putea spune producătorilor să își regândească politica de prețuri”, a declarat într-un interviu Stefen Bompais, director de comunicare cu clienții la Carrefour.

Poate că această inițiativă îndrăzneață va schimba radical lucrurile în retail și va determina și alte companii să se alăture efortului de a convinge producătorii să ieftinească prețurile atunci când, de exemplu, costul materiei prime s-a micșorat sau ei oferă o cantitate mai mică de produs.