Volkswagen recurge la măsuri dure: Ce se întâmplă cu angajații gigantului auto
Uzina VW din Zwickau este cel mai mare loc de producție de vehicule electrice din Europa.
Volkswagen intenționează să reducă personalul la fabrica sa din Zwickau, Germania, din cauza cererii scăzute de mașini electrice, a informat agenția de știri dpa.
Fabrica este cea mai mare fabrică de vehicule electrice a Grupului VW din Europa, cu o capacitate de producție anuală de 300.000 de vehicule. Acesta construiește mașini complet electrice pe platforma MEB a producătorului auto, inclusiv VW ID3, Audi Q4 e-tron și Cupra Born, precum și caroserii pentru Bentley și Lamborghini.
VW ar reduce personalul din fabrică, permițând expirarea contractelor pe durată determinată, ceea ce ar putea afecta câteva sute de angajați la sfârșitul lunii octombrie, potrivit informațiilor dpa.
Peste 2.000 de oameni lucrează la fabrică cu contract pe durată determinată, dintr-un total de aproximativ 10.700 de angajați, potrivit dpa.
VW a spus că o întâlnire a personalului este planificată joi la uzina din Zwickau, dar a refuzat să comenteze detalii.
Reprezentanții sindicatului IG Metall au scris o scrisoare conducerii întrebând ce face producătorul auto cu privire la cerere și dacă fabrica va rămâne o locație cu trei schimburi, a spus dpa.
VW a anunțat în 2018 că va cheltui 1,2 miliarde de euro pentru convertirea fabricii la producția de vehicule electrice, menținând forța de muncă stabilă, în ciuda faptului că vehiculele electrice necesită mai puțină muncă decât mașinile cu motor cu combustie prin creșterea producției.
Dar compania se confruntă acum cu o concurență crescândă din partea Tesla și a unui număr tot mai mare de producători auto chinezi, precum și cu o cerere redusă pe piața europeană a vehiculelor electrice din cauza inflației mari și a reducerilor subvențiilor.
Strategie nouă
Producătorul auto își propune să diferențieze mai bine între modelele din gama sa de zece mărci.
Grupul Volkswagen adaugă un design îmbunătățit la o serie de modificări menite să atragă mai mulți cumpărători, pe măsură ce vânzările de modele electrice din China și concurența se intensifică.
VW va întări mâna designerilor săi, care vor colabora mai strâns cu directorii executivi ai mărcii, a declarat producătorul auto duminică în ajunul Salonului auto IAA Mobility de la München.
Scopul este de a diferenția mai bine stabilul de zece mărci al companiei și de a crește cererea pentru viitoarele sale oferte de mașini electrice.
„Principiile noastre de design rafinate vizează o calitate mai înaltă a designului”, a declarat directorul general al grupului VW Oliver Blume, care conduce și producătorul de mașini sport Porsche, într-un comunicat.
VW este ocupat cu implementarea îmbunătățirilor menite să reducă vânzările în China, unde vehiculele electrice ale companiei au scăzut pe fondul concurenților locali puternici precum BYD.
Luptele urmează modelelor cu numele Porsche, Audi și Volkswagen care se confruntă cu ani de întârzieri din cauza sughițurilor software.
În iulie, VW a anunțat un plan de dezvoltare a vehiculelor electrice în comun cu Xpeng din China, alături de Audi, aprofundând legăturile cu partenerul pe termen lung din China, SAIC Motor.
Vânzările de vehicule electrice ale VW în țară, cea mai importantă piață, au scăzut în prima jumătate a anului, în timp ce livrările totale au crescut cu 20%.