14 sept. 2023 | 11:25

Piața auto trece prin cea mai mare transformare din ultimii 100 ani. Ce trebuie să știe șoferii

ACTUALITATE
Piața auto trece prin cea mai mare transformare din ultimii 100 ani. Ce trebuie să știe șoferii

Se preconizează că vehiculele definite de software vor reprezenta cel puțin 90% din piața de vehicule noi până în 2029, potrivit unui nou raport Deloitte.

Creșterea vehiculelor definite de software va schimba relația tradițională dintre producătorii de automobile și furnizori, potrivit unui raport publicat marți de Deloitte.

Se așteaptă că vehiculele definite de software vor reprezenta cel puțin 90% din piața de vehicule noi până în 2029, față de doar 2,4% în 2021, a spus Deloitte în noul studiu. De asemenea, veniturile globale din actualizările over-the-air vor crește la aproximativ 14 miliarde de dolari până la sfârșitul deceniului, comparativ cu 3,3 miliarde de dolari în 2022.

Vehiculele definite de software, cele cu capabilități software care se îmbunătățesc continuu pe parcursul ciclului de viață al vehiculului, prezintă atât o oportunitate majoră, cât și o provocare presantă pentru producătorii auto tradiționali, a declarat Chris Ahn, lider în servicii conectate și electrificare la Deloitte Consulting LLP.

„Este o schimbare de paradigmă destul de semnificativă pentru mulți dintre acești producători de automobile”, a spus Ahn pentru Automotive News. „Odată ce acești producători auto tradiționali își dau seama cum să navigheze în această schimbare de paradigmă, va schimba cu adevărat jocul în ceea ce privește experiența consumatorului de a deține și de a opera un vehicul și de a experimenta mobilitatea în sine.”

Acest lucru va necesita regândirea modului în care acești producători auto lucrează cu baza lor de aprovizionare, companiile trebuind să devină mai colaborative și mai transparente între ele pentru a crește viteza de dezvoltare a software-ului, se arată în raport.

O nouă „revoluție”

De la dezvoltarea sistemelor de frânare antiblocare în anii 1970, software-ul a fost de obicei dezvoltat de furnizori pentru a fi utilizat într-o anumită piesă sau sistem pe care producătorii de automobile le cumpără de la aceștia. Odată ce software-ul este implementat în vehicul, de obicei nu este atins din nou, a spus Ahn.

„De-a lungul anilor, mai multe componente au fost antrenate de aceste mici declanșatoare de acționare și obțineți această spaghete cu cod”, a spus el. „Aveți 300 de furnizori diferiți care vă oferă 300 de tipuri diferite de coduri pe 300 de standarde diferite pe 300 de unități de control electronice diferite și face dificil pentru OEM să controleze experiența unei anumite caracteristici sau funcție.”

Acest lucru nu este suficient de bun pentru consumatorii de astăzi, care se așteaptă din ce în ce mai mult ca software-ul unui vehicul să funcționeze la fel ca cel al smartphone-urilor lor și adesea se așteaptă la actualizări continue de software în vehicule, a spus Ahn. Nici nu va ajuta producătorii auto tradiționali să deblocheze valoare, oferind mai multe actualizări de software prin aer, a spus el.

Aceasta înseamnă că producătorii de automobile fie trebuie să aducă mult mai mult din dezvoltarea software-ului vehiculului în casă – o propunere potențial costisitoare care necesită concurența cu alte industrii pentru talentul solicitat – sau să dezvolte „colaborari strânse” cu furnizorii și companiile de tehnologie, a spus Ahn.

Acest lucru poate deveni foarte complicat, deoarece vorbiți despre întreaga relație a modului în care cumpărați de la furnizorul dvs. și proiectați, cu schimbarea fundamentală a acestora”, a spus el. „Puteți să vă asociați cu furnizorul sau să colaborați împreună, dar ce înseamnă asta pentru furnizor. ? Trebuie să vândă versiuni diferite ale aceleiași componente pentru că o vând către diferiți OEM?”

O „abordare deconectată” a software-ului nu mai este posibilă, spune studiul Deloitte, mai ales că producătorii de automobile caută să dezvolte noi fluxuri de venituri din actualizările software over-the-air.

De-a lungul timpului, capabilitățile software și funcțiile over-the-air ale unei companii vor deveni cruciale pentru dezvoltarea loialității mărcii, deoarece clienții plătesc pentru a-și îmbunătăți performanța vehiculului sau pentru a-și personaliza vehiculul cât mai mult posibil, a spus Ahn.

„Creează această nouă experiență de funcționalitate alimentată de software care schimbă modul în care trăiești sau chiar cumperi vehiculul”, a spus el. „Fără a avea un sistem de operare software centralizat și componentele hardware care se integrează cu acesta, această experiență nu este posibilă”.