BMW vrea să schimbe industria auto: Noul parbriz pare scos din filmele SF
Ecranul BMW Panoramic Vision folosește tehnologia head-up display pentru a transforma parbrizul într-un afișaj secundar.
Când vine vorba de afișaje digitale în mașină, BMW crede că mai mult nu este neapărat mai bun.
În timp ce producătorii auto covorează tablourile de bord ale vehiculelor cu afișaje jumbo, producătorul german de automobile de lux se îndreaptă către o experiență digitală mai puțin distragătoare în viitoarele sale vehicule electrice.
„Mașina ta este ultimul tău spațiu privat”, a spus Stephan Durach, vicepreședinte senior BMW Group pentru dezvoltarea companiei conectate. „Statul în fața unui perete de ecrane nu este o [experiență client] plăcută.”
Așadar, BMW renunță la plăcile de sticlă curbată de pe tabloul de bord pentru o experiență de șofer mai puțin intruzivă în vehiculele sale electrice cu platformă Neue Klasse care sosesc la jumătatea deceniului.
„Ne-am uitat la Hyperscreen Mercedes, ne-am uitat la propriile noastre soluții”, a declarat Frank Weber, directorul de tehnologie BMW Group, pentru Automotive News înainte de Salonul auto de la Munchen din această lună. „Am văzut limitarea afișajelor din ce în ce mai mari.”
Weber a spus că noul concept îmbină experiențele fizice și digitale.
În timp ce experiența redefinită a utilizatorului de la BMW nu reduce numărul de ecrane din vehicul, aceasta plasează conținutul pe afișaje individuale pentru a minimiza distracția șoferului. Interacțiunea este gestionată prin controlul pe volan și comenzi vocale.
„Vrem să reducem redundanța”, a spus vicepreședintele User Experience Joern Freyer. „Nu vrem să avem informații în toate locurile în paralel. Vrem să concentrăm șoferul.”
Fără distragere
Afișajele head-up actuale proiectează un câmp vizual mic. Extinderea câmpului vizual poate crea o experiență mai captivantă și poate oferi informații critice de conducere în linia naturală de vedere a șoferului, permițându-i să-și păstreze ochii pe șosea.
Noul design BMW prezintă o tehnologie head-up display care transformă parbrizul într-un afișaj secundar.
Totul pentru atenția șoferilor
Ecranul BMW Panoramic Vision, furnizat de Bosch, este asezat mult în spate pe tabloul de bord și chiar sub parbriz. Proiectează conținutul de pe cele trei ecrane pe secțiunea inferioară a parbrizului. Ecranul ultra-larg se află în raza vizuală a șoferului, dar este suficient de jos pentru a nu împiedica vederea asupra drumului.
Freyer a spus că afișajul Panoramic Vision folosește tehnologia „backlight matrice” cu contrast ridicat.
„Este de câteva ori mai puternic decât orice afișaj care este utilizat în mod normal într-o mașină”, a spus el.
Afișajul furnizează informații de conducere, solicitări de navigare și notificări primite, cum ar fi apelurile telefonice.
În conceptele de ecran de la stâlp la pilon, există atât de mult imobiliare încât producătorii de automobile se simt obligați să-l umple cu conținut, a spus Durach.
„Încercăm să reducem informațiile… la lucruri cu adevărat semnificative și să rămânem cât mai concentrați posibil”, a spus el. Ca rezultat, viteza vehiculului este afișată ca număr, fără niciuna dintre graficele și animațiile care de obicei aglomera grupul de instrumente.
„Vrem să subliniem ochii pe drum, mâinile pe volan”, a spus Freyer. „De aceea dorim să aducem cele mai importante informații direct în viziunea șoferului.”
BMW îmbină Panoramic Vision cu un ecran tactil în formă de paralelogram la îndemâna șoferului și a pasagerului din față. Ecranul OLED situat central este orientat pentru a vizualiza infotainment, jocuri și navigare.
Un al treilea ecran – un afișaj head-up 3D opțional activat deasupra volanului – este limitat la informații de navigare și de conducere asistată.
Provocări
Inginerii BMW au abordat pentru prima dată ideea unui display head-up avansat, cum ar fi Panoramic Vision, cu aproape un deceniu în urmă. Dezvoltarea conceptului de afișare pe parbriz pentru platforma Neue Klasse a început oficial în 2019.
Inițial, a existat scepticism și provocări tehnice. Poziția afișajului – de obicei acolo unde se află orificiul de aerisire – a necesitat relocarea HVAC și a altor componente.
„Trebuia să înțelegem cum să facem arhitectura mașinii în jurul acestui concept”, a spus Durach.
În timp ce conceptul Panoramic Vision debutează în noua generație de vehicule electrice Neue Klasse ale BMW, Durach a spus: „îl veți vedea în fiecare mașină, indiferent de grupul motopropulsor”.
BMW pariază că conceptul său minimalist va fi noua normalitate.
CEO-ul Oliver Zipse a declarat la începutul acestui an că este „absolut convins” că ecranele bazate pe consola centrală care impun șoferilor să privească departe de șosea vor fi în curând istorie.
„În 10 ani, asta a dispărut”, a spus Zipse anul acesta la CES 2023. „Probabil, autoritatea de reglementare nu o va permite”.