12 sept. 2023 | 20:25

Volkswagen a înțeles că nu te poți lupta cu natura: Cu ce se confruntă gigantul german

ACTUALITATE
Volkswagen a înțeles că nu te poți lupta cu natura: Cu ce se confruntă gigantul german

Marca Volkswagen nevoită să recurgă la măsuri drastice.

Volkswagen a anunțat anularea turelor individuale în principala fabrică, Wolfsburg, acolo unde sunt asamblate cele mai vândute modele ale mărcii, VW T-Roc, Golf și Tiguan, arată profit.ro

Decizia vine după ce uzinele din Emden și Osnabruck au fost și ele nevoite să oprească activitatea parțial. Alte două uzine ale grupului, în Lisabona și în Kvasiny, au fost și ele afectate de actuala criză.

Cauza principală este dezastrul natural din Slovenia, care a afectat un furnizor local al grupului VW. Acesta produce componente de motor și are în acest moment toată activitatea blocată din cauza inundațiilor din luna august.

Ca urmare a acestei situații, toate cele patru linii de producție din Wolfsburg vor fi oprite alternativ, pentru o perioadă inițială de trei săptămâni. Reprezentanții companiei au explicat că în niciun moment producția nu va fi oprită pe toate cele patru linii simultan. Angajații care vor fi trimiși acasă vor fi plătiți în regim de șomaj tehnic cu timp de lucru parțial.

În Emden, producția de automobile a intrat într-un regim asemănător săptămâna trecută, iar în Osnabruck de asemenea o parte dintre angajați au fost trimiși acasă. O singură uzină funcționează normal, în Hanovra, unde sunt produse vehicule comerciale, dar și acolo se așteaptă dintr-un moment în altul instaurarea unui regim similar de lucru, conform sursei citate.

Schimbări de strategie

Producătorul auto își propune să diferențieze mai bine între modelele din gama sa de zece mărci.

Grupul Volkswagen adaugă un design îmbunătățit la o serie de modificări menite să atragă mai mulți cumpărători, pe măsură ce vânzările de modele electrice din China și concurența se intensifică.

VW va întări mâna designerilor săi, care vor colabora mai strâns cu directorii executivi ai mărcii, a declarat producătorul auto duminică în ajunul Salonului auto IAA Mobility de la München.

Scopul este de a diferenția mai bine stabilul de zece mărci al companiei și de a crește cererea pentru viitoarele sale oferte de mașini electrice.

„Principiile noastre de design rafinate vizează o calitate mai înaltă a designului”, a declarat directorul general al grupului VW Oliver Blume, care conduce și producătorul de mașini sport Porsche, într-un comunicat.

VW este ocupat cu implementarea îmbunătățirilor menite să reducă vânzările în China, unde vehiculele electrice ale companiei au scăzut pe fondul concurenților locali puternici precum BYD.

Luptele urmează modelelor cu numele Porsche, Audi și Volkswagen care se confruntă cu ani de întârzieri din cauza sughițurilor software.

În iulie, VW a anunțat un plan de dezvoltare a vehiculelor electrice în comun cu Xpeng din China, alături de Audi, aprofundând legăturile cu partenerul pe termen lung din China, SAIC Motor.

Vânzările de vehicule electrice ale VW în țară, cea mai importantă piață, au scăzut în prima jumătate a anului, în timp ce livrările totale au crescut cu 20%.