07 sept. 2023 | 19:25

Toyota a lansat un nou model de lux: Century este în luptă directă cu Rolls Royce

ACTUALITATE
Toyota a lansat un nou model de lux: Century este în luptă directă cu Rolls Royce

Versiunea SUV a ceea ce adesea este numit Rolls-Royce-ul Japoniei – sedanul de lux Toyota Century – a fost dezvăluit.

SUV-ul Toyota Century este spin-off-ul de vârf al limuzinei Century, care a fost folosită în Japonia de oameni de afaceri, politicieni și alți directori de top de zeci de ani – de obicei cu un șofer la volan.

Toyota spune că fiecare vehicul va fi „creat pe măsură” pentru cerințele clientului – iar cumpărătorii vor putea chiar să producă un „secol unic, care va fi realizat de maeștri meșteri”, cu caroserie la comandă.

Doar 30 de exemplare vor fi vândute în fiecare lună – în comparație cu producția sedanului care a fost limitat la aproximativ 50 de vehicule pe lună – fiecare cu un preț de la 265.000 USD.

Este mai scump decât sedanul – planificat să rămână în vânzare alături de SUV – care costă 210.000 USD.

Spre deosebire de sedan – care folosește suporturi cu tracțiune spate de la ultima limuzină Lexus LS – SUV-ul Century se bazează pe aceeași platformă cu tracțiune față și integrală ca și SUV-urile din familia Toyota Kluger și Lexus RX.

Mai degrabă decât puterea hibridă V8 pe benzină de 5,0 litri a sedanului, SUV-ul este un hibrid plug-in bazat pe un V6 pe benzină de 3,5 litri dintr-o gamă de mașini de familie Toyota și Lexus mult mai ieftine.

century interior

Specificații tehnice

Sistemul combină un V6 pe benzină de 3,5 litri de 193 kW/335 Nm cu motoare electrice duble – care dezvoltă 134 kW/270 Nm și 80 kW/169 Nm – pentru a alimenta toate cele patru roți. O ieșire combinată nu este cotată; sedanul hibrid V8 are 317 kW.

Designul SUV-ului Century este, așa cum sugerează și numele, o versiune superioară a sedanului – cu un stil „monolitic” similar, un stil îndrăzneț frontal (cu faruri LED cu două benzi) și vopsea în două tonuri.

Printre opțiunile disponibile pentru cumpărători se numără abilitatea de a comuta ușile convenționale din spate – care se deschid la 75 de grade – sau ușile glisante electrice asemănătoare unui transport de persoane.

Toyota a prezentat o versiune GRMN de înaltă performanță a SUV-ului Century, care pare să fie disponibilă publicului. A fost construită o versiune GRMN a sedanului Century, dar a fost o creație specială exclusiv pentru președintele Toyota, Akio Toyoda.

SUV-ul măsoară 5205 mm lungime, 1990 mm lățime și 1805 mm înălțime, pe un ampatament de 2950 mm – făcându-l aproximativ aceeași dimensiune ca un BMW X7 cu șapte locuri.

Cântărește cu 2570 kg – 200 kg mai mult decât sedanul, care măsoară cu 130 mm mai lung în ansamblu și cu 140 mm mai lung între roți, dar cu 60 mm mai îngust și cu 300 mm mai jos.

Interior

La interior, SUV-ul Century este un SUV cu patru locuri, cu scaune individuale din spate, finisate în piele, care se pot înclina complet pentru a permite pasagerilor să doarmă.

Toate scaunele din mașină sunt încălzite și ventilate, iar sistemul de sunet se pretinde că încorporează „sensibilitățile auditive fin perfectionate și tehnicile exemplare ale unui maestru în producția de instrumente muzicale”.

Ajutor la intrare și ieșire sunt trepte laterale retractabile electric și mânere de prindere pe stâlpii ușii.

Toyota declară că sistemul hibrid plug-in V6 de 3,5 litri „reține condusul silențios potrivit pentru un secol” și este echipat împreună cu direcția pe roțile din spate pentru a micșora raza de viraj și un mod „Confort spate” care „ ajută la controlul frânării pentru a suprima șocurile atunci când vehiculul se oprește.”

De asemenea, sticlă laminată cu reducere a zgomotului a fost folosită pentru a separa cabina de portbagaj.

SUV-ul Toyota Century 2024 este acum disponibil pentru comandă în Japonia.