Ce mașini își cumpără românii în 2023. Vânzările au crescut cu aproape 20%. Pe ce loc e Dacia
Înmatriculările de autoturisme noi în țara noastră continuă să crească.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au atins valoarea de 99.466 unități, în primele opt luni din 2023, în creștere cu 19,33% față de perioada similară din 2022, respectiv 83.349 unități, potrivit datelor transmise de Asociația Constructorilor de Automobile din România.
Spre comparație, pe primele opt luni din 2023, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 176.028 unități, în scădere cu 17,5% față de perioada similară din 2022, respectiv 213.413 unități.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, ian-august 2023:
- Dacia = 32.721 de unități
- Renault= 7.557 de unități
- Toyota = 7.105 de unități
- Skoda = 7.083 de unități
- Volkswagen= 6.993 de unități
- Hyundai= 6.119 de unități
- Ford = 4.711 de unități
- Mercedes = 3.160 de unități
- Suzuki = 3.116 de unități
- Bmw = 3.065 de unități
În luna august, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 2,82% față de august 2022, atingând un volum de 12.891 unități.
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în august 2023 cifra de 26.370 unități, o scădere de 6% față de august 2022.
Dacia are planuri mari pentru Bigster
Grupul Renault vrea ca SUV Dacia Bigster să fie special, acesta va avea un nou sistem de propulsie hibrid.
Potrivit informațiilor oferite de publicația L’argus, hibrizii 1.6 E-Tech vor fi înlocuiți la sfârșitul anului 2025 cu o a doua generație. Echipat cu un nou motor electric, 1.8 E-Tech va debuta pe Dacia Bigster și Renault Clio 6.
Când grupul Renault a lansat prima sa tehnologie hibridă în iunie 2020, inginerii deja se orientau către generațiile viitoare ale sistemului. După sistemul „Small” (1.6 E-Tech), producătorul francez a comercializat „Medium” (1.2 E-Tech) în Austral în 2022, conform promotor.
Renault va dezvolta acest nou sistem de propulsie alături de Whylot. Cu sediul în Lot, acest start-up născut în 2011 a dezvoltat un motor electric revoluționar bazat pe tehnologia fluxului axial. Astăzi, doar englezii de la Yasa îl oferă către Ferrari și în curând Mercedes-AMG, care a cumpărat pur și simplu compania britanică. Grupul Renault nu a mers atât de departe, dar deține 21% din capitalul Whylot.