Mercedes lucrează la un concept interesant: De ce este special noul CLA EV
Sedanul în stil coupe va avea o autonomie de peste 750 km.
Alte stiluri de caroserie de pe noua platformă MMA includ două SUV-uri și un vagon.
Mercedes-Benz și-a prezentat noua gamă de mașini compacte cu Concept CLA Class, un sedan electric în stil coupe cu patru uși, cu o autonomie de peste 750 km (466 mile).
Conceptul CLA a fost dezvăluit duminică seara la un eveniment înaintea spectacolului IAA Mobility din München. Dispune de un sistem de propulsie derivat din conceptul EQXX, care a putut parcurge mai mult de 1.000 km cu o singură încărcare.
Mercedes descrie conceptul ca fiind o „perspectivă apropiată de producție” asupra unei familii viitoare de mașini compacte care va fi „poarta de intrare către brand”. Gama compactă va avea un coupe cu patru uși, un break și două SUV-uri, a spus CEO-ul Ola Kallenius.
Conceptul CLA dispune de un sistem electric de 800 de volți care poate adăuga 400 km de autonomie în 15 minute, spune Mercedes. Se poate încărca la stații DC de până la 250 de kilowați.
Cu un consum electric extrem de eficient de aproximativ 12 kilowați-oră la 100 km, Concept CLA este noua „mașină de 1 litru”, spune Mercedes, comparând-o cu cele mai modeste vehicule cu ardere internă din prezent.
Kallenius spune că rămâne dedicat modelelor compacte, chiar dacă pune accent pe vânzările de vehicule cu marjă mare, inclusiv marca de lux Maybach, divizia AMG de înaltă performanță și clasa G off-road. Prețul mediu de vânzare al unei mașini Mercedes a crescut cu 43% din 2019, iar acum este de aproximativ 73.000 de euro.
Mercedes vinde în prezent șapte modele compacte principale în Europa construite pe platforma MFA2: Clasa A, Clasa B, Clasa A sedan, CLA coupe, CLA break, GLA (plus EQA EV) și GLB (plus EQB EV).
Debutează platforma MMA
Conceptul CLA va fi prima mașină construită pe platforma MMA, pe care Mercedes o descrie drept „în primul rând electric”, ceea ce înseamnă că poate găzdui și motoare cu ardere internă.
Conceptul este cu tracțiune spate, dar noua gamă compactă MMA va include și opțiuni de tracțiune integrală. Alte caracteristici ale MMA includ două componente chimice diferite ale celulelor bateriei, cu posibilitatea de a alege o baterie cu fosfat de litiu-fier entry-level sau un design cu anod de oxid de siliciu mai dens.
Mercedes spune că bateriile sunt mai ușoare și mai rigide decât configurațiile actuale, mulțumită parțial utilizării adezivilor, mai degrabă decât șuruburilor, pentru a îmbina modulele.
Conceptul CLA folosește un motor electric de 175 kW cuplat la o transmisie cu două trepte. Electronica de putere include un invertor cu carbură de siliciu. Noul motor, dezvoltat intern, folosește semnificativ mai puține metale din pământuri rare, spune Mercedes.
De asemenea, oferă încărcare bidirecțională de la vehicul la rețea sau de la vehicul la casă.
Mercedes spune că designul Concept CLA transmite „putere atletică”, cu un capăt frontal cu nas de rechin și un panou de grilă fără sudură. Pasajele roților evazate, roțile de 21 de inci și o cale largă subliniază această percepție, spune Mercedes.
Benzile luminoase care se înfășoară în față și în spate sunt cromate reflectorizante atunci când nu sunt iluminate.
Capacitate de conducere autonomă de nivelul 3
Sistemul de operare MB.OS este arhitectura computerului din spatele Concept CLA, vehiculele MMA fiind primele mașini care rulează complet pe sistem. Nivelul 2 de asistență la condus – ceea ce înseamnă că șoferul trebuie să acorde o atenție deplină la drum și la ceea ce face mașina – este standard, dar hardware-ul și software-ul sunt „în general pregătite” pentru Nivelul 3, ceea ce înseamnă că șoferul este liber să facă alte lucruri în anumite situații. Mercedes a fost primul producător de automobile care a obținut aprobarea pentru asistența de nivel 3 în Germania.
Vehiculele MMA vor fi construite la fabricile Mercedes din Rastatt, Germania; Keckskemet, Ungaria; și Beijing. Fabrica din Rastatt a fost configurată pentru producția de MMA folosind tehnologia digitală dublă pentru a optimiza locația roboților, rutele de aprovizionare și liniile de producție în timp ce modelele actuale erau încă în curs de construcție, spune Mercedes. Utilizarea tehnologiei gemene digitale va duce la o creștere mai rapidă și la o calitate și o eficiență mai bună a producției, spune producătorul auto.
Modelele electrice, hibride și pe benzină vor fi construite pe aceleași linii, spune Mercedes.