23 aug. 2023 | 18:16

Nu mai suport rata la bancă, e prea mare: soluția gratuită pentru românii cu datorii, ce faci dacă nu mai poți plăti

ACTUALITATE
Nu mai suport rata la bancă, e prea mare: soluția gratuită pentru românii cu datorii, ce faci dacă nu mai poți plăti

În ultima perioadă dobânzile bancare au ajuns la cote greu de suportat pentru clienți, iar ratele bancare (în cazul contractelor asumate cu dobândă variabilă), s-au transformat într-o veritabilă povară lunară pentru debitori.

Dacă te regăsești în situația în care efectiv nu mai poți plăti rata la bancă sau te îndrepți către un astfel de scenariu, soluția e să acționezi cât mai din timp și să cauți să ajungi la o înțelegere cu banca.

În calitate de simplu consumator, trebuie să știi că ai toate șansele de partea ta, în fața oricărei bănci din țară, dacă apelezi la ajutorul specialiștilor din cadrul CSALB – Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Aici, echipe de experți își vor pune întreaga expertiză în serviciul tău și te vor ajuta gratuit să discuți și să negociezi cu banca, astfel încât să-ți fie diminuată povara financiară.

Dacă ți se pare prea frumos să fie adevărat, află că deja numeroși debitori au ajuns la un consens cu băncile lor, deci astfel de lucruri sunt posibile, dacă apelezi la specialiști.

„În primele șase luni din 2023 băncile au acceptat spre negociere 420 cereri trimise de consumatorii de servicii financiare către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Apetitul de negociere al băncilor este cu 27% mai mare față de perioada similară din 2022, iar numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%.

Primești ajutor de specialitate complet gratuit, ca să micșorezi rata la bancă

Astfel, până în acest moment, în 340 de cazuri consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluție acceptată de ambele părți), cu o treime mai mulți decât în perioada similară din 2022. Alți 290 de consumatori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Față de anul trecut, creșterea acestor înțelegeri directe este de 20%”, conform instituției.

Experții din cadrul CSALB își doresc să îi facă pe clienți să înțeleagă faptul că, spre exemplu, băncile nu-și doresc să se ajungă la situația dării în plată, în pofida faptului că mulți români sunt de această părere.

„Darea în plată nu reprezintă dorința nimănui. Băncile nu își doresc să devină proprietarii locuințelor, bunurilor mobile și imobile. Pentru că asta în termeni economici înseamnă costuri de administrare. Contractul de credit este viu și pot să apară tot felul de problemei de-a lungul timpului pe care trebuie să încerci să le depășești. Eu personal nu cred nici în dare în plată, nici în procesele în instanță. Pentru că nu este ceea ce părțile își doresc în mod real și în al doilea rând sunt timpul și costurile care vin cu astfel de situații. De aceea recomand dialogul și concilierea în cadrul CSALB, chiar și când există un proces de dare în plată”, explică Ionuț Ștefan, conciliator CSALB.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele