23 aug. 2023 | 11:25

Jaguar Land Rover nu trece prin momente fericite: De ce se reorganizează marca legendară

ACTUALITATE
Jaguar Land Rover nu trece prin momente fericite: De ce se reorganizează marca legendară

SUV-ul lifestyle a fost eclipsat de succesul modelului Defender.

JLR (fostul Jaguar Land Rover) lucrează pentru a defini un rol viitor pentru marca sa Discovery, care a fost vândută lentă, care a fost eclipsată de succesul Defender, vândut foarte bine al producătorului de automobile.

Cererea pentru SUV-urile Discovery și Discovery Sport a scăzut vertiginos, în timp ce Defender a devenit cel mai bine vândut producător auto după relansarea sa în 2020 ca un vehicul mai luxos și mai de înaltă tehnologie în comparație cu modelul utilitar original de după Al Doilea Război Mondial.

Introdus pentru prima dată în 1989 ca punte între off-roader-ul Defender și Range Rover de lux, atractivitatea Discovery a scăzut în ultimii ani.

„Nu există nicio ascundere: Discovery nu are performanțe la același nivel cu celelalte două [Range Rover și Defender]”, a declarat directorul JLR Adrian Mardell pentru revista Autocar.

Mardell a spus că o echipă lucrează acum la o definiție care ar ajuta compania să repoziționeze cu succes Discovery în așa-numita House of Brands a JLR.

„Trebuie să creăm un model de design și de afaceri care să aibă succes”, a spus Mardell. „Nu i-am dat echipei încă timp să facă asta, pentru că ne concentram pe Fundaș. Acum am mutat oameni în casa Discovery.”

JLR și-a reorganizat portofoliul de produse în patru mărci – Range Rover, Defender, Discovery și Jaguar.

Discovery a fost modelul Land Rover cel mai prost vândut în trimestrul încheiat la 30 iunie, cu vânzări globale de 4.354 de unități. Discovery Sport, legat de compacta Range Rover Evoque, a fost al doilea model Land Rover cel mai lent vândut în acest trimestru, cu 7.022 de unități vândute.

Defender a fost cel mai mare vânzător al JLR cu 27.616 de unități vândute, arată cifrele companiei.

Defender, Discovery se suprapun

Marca Discovery este problematica în cadrul JLR, deoarece accentul său pe spațiul și caracterul practic pentru familie este acoperit și de Defender.

JLR va extinde gama actuală Defender pentru a include o versiune electrică cu baterie și va crea un Defender mai mic pe noua platformă electrică EMA, a declarat compania în timpul unei zile pentru investitori din iunie.

Un înlocuitor pentru Range Rover Evoque este, de asemenea, așteptat pe platforma EMA, la fel ca și un nou Discovery, au spus analiștii.

Următorul Defender de dimensiuni mari va sta pe aceeași platformă MLA ca Range Rover și Range Rover Sport, a spus Mardell într-un interviu separat pentru Auto Express.

Cu toate acestea, el a spus că Discovery de dimensiuni mari nu îl va urma pe Defender pe MLA, în ciuda faptului că cele două modele au în prezent aceeași platformă D7.

„Știm că nu va veni de la MLA, pentru că pur și simplu nu vom putea obține o propunere accesibilă de la MLA. Știm că trebuie să iasă din EMA, deoarece acesta este singurul celălalt pentru Land Rover”, a spus Mardell.

JLR a revenit la profitabilitate printr-o strategie de concentrare pe SUV-uri mai mari, cu marje mai mari, cum ar fi Range Rover, Range Rover Sport și Defender.

De asemenea, compania își finalizează reinventarea Jaguar-ului, care se va muta în spațiul ultralux cu o gamă complet electrică.

Jaguar este cel mai problematic brand al JLR, cu „nici niciun fel de capital”, a declarat Gerry McGovern, directorul de creație, la ziua investitorilor.

McGovern conduce o revizuire de proiectare, lansarea a trei modele care promit să fie o „copie a nimicului”, începând cu un GT cu patru uși în 2025.